Skocz do zawartości
LolikZabójca

Gra na iOS, Android oraz Desktop - jak to pogodzić?

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zrobić grę która jeśli to możliwe w wersji 1:1 będzie działała na Androidzie i iOSie i jeśli się da to tylko po zmianie GUI na desktop.

  1. Zapis gry
    1. Moja gra będzie posiadała otwarty świat i potrzebuję możliwości zapisu do pliku tekstowego save'ów. Mam w związku z tym takie pytania:
    2. Jakich funkcji użyć i do jakiej lokalizacji zapisywać grę żeby działał poprawnie i na iOS i na Androidzie?
    3. Czy takie zapisy będą zgodne z chmurą na Google Play(i odpowiednikiem na iTunes jeśli jest - wybaczcie nie mam iPhone'a)?
    4. Czy jest możliwe użycie jakiejś funkcji/biblioteki do ewentualnej kompresji i dekompresji takiego save'u, czy musi być w formie normalnej, żeby nie było problemu z kompatybilnością?
  2. Zakupy w aplikacji
    1. Czy zarówno w iOS jak i Androidzie jest opcja zakupów abonamentowych, tak żeby komuś kto podłączy kartę pobierało się automatycznie co miesiąc X pieniędzy?
    2. Czy w obu platformach da się ustalać różne ceny na różne regiony?
    3. Czy można stosować na tych platformach jakieś zewnętrzne/konkurencyjne rozwiązania bramek płatności niż te wbudowane w iTunes/Google Play?
    4. Czy gra, która pozwala tworzyć postać i grać nią tylko przez 14 dni za darmo, a potem wymaga założenia nowej, albo opłaty abonamentowej jest zgodna z regulaminem iTunes i Google Play?
  3. Zgodność GMS 1.4 z nowszymi
    1. Czy jeśli zrobię projekt na GMS 1.4, a potem gdy MVP projektu okaże się być wystarczająco skuteczny, to potem będę mógł przenieść projekt bez żadnych zmian z GMS 1.4 na nowszy?
    2. Czy wciąż da się testować gry w oparciu o GMS 1.4? Słyszałem, że Google Play już nie przyjmuje gier z GMS 1.4, a czy testować poza Google Play się da? Co z iOSem?
  4. Obsługa pada, a platformy mobilne
    1. Czy jeśli dodam obsługę pada z myślą o desktopy to będą działały także pady podłączane do mobilek(iOS i Android)?
    2. Czy dobrym rozwiązaniem jest dodanie obsługi pada, a następnie emulowanie gałek za pomocą GUI, czy lepiej rozwiązać to inaczej(np. poprzez dodanie osobnej obsługi gałek na GUI i na padzie)?
  5. Potencjalne hackowanie aplikacji
    1. W grze single player domyślam się, że nie da się w 100% zabezpieczyć przed hackowaniem. Ale jakie metody polecacie które utrudnią to zadanie? Chodzi mi głównie o dodawanie przedmiotów/zmianę gotówki wirtualnej/cheat engine itp.
    2. Czy dalej trzeba dalej kombinować z szyfrowaniem najważniejszych zmiennych np. mnożąc je przez jakiś ułamek w stosunku do tego co wyświetlamy? 
    3. Co jeśli takich zmiennych których zmiana mogłaby mocno wpłynąć na rozgrywkę jest wiele. Wszystkie tak "szyfrować"?
    4. Czy tego rodzaju hacking dotyczy tylko destkopu czy są proste narzędzia do robienia tego na Androdzie i iOSie? Jakimiś bardziej skomplikowanymi metodami hackingu raczej nie ma i tak co walczyć. Ważne, żeby przeciętny user za pomocą prostego tutka na YT nie mógł sobie hackować gry, bo wtedy mikropłatności nie miałyby dla pewnej części graczy żadnego sensu, gdyby tylko informacja o tym jakie to proste się rozeszła.
  6. Inne problemy
    1. Czy tworząc grę na platformy mobilne i desktop, w dodatku planując multiplatformowość i zakupy w aplikacji, muszę o czymś jeszcze pamiętać?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×