Skocz do zawartości
Chell

świat kręcący się wokół kamery

Rekomendowane odpowiedzi

hej,

kombinuję z 2.5D, ale oczywiście wywalam się na samym początku.

    draw_sprite_ext(
        s_house,
        i,
        camera.x + lengthdir_x(
            distance_to_point(camera.x, camera.y),
            point_direction(camera.x, camera.y, x, y) + global.z_rotation
        ),
        camera.y + lengthdir_y(
            distance_to_point(camera.x, camera.y),
            point_direction(camera.x, camera.y, x, y) + global.z_rotation
        )-i,
        1,
        1,
        global.z_rotation,
        c_white,
        1
    );

 

cały zamysł polega na tym, żeby rysować wszystko wokół kamery - tak, by ta mogła się obracać wedle uznania gracza. obrót działa super, wszystko się stosuje do punktu odniesienia (kamery), ale nie daj boże spróbuję przesunąć kamerę - wtedy, nawet przed jakimikolwiek transformacjami z_rotation, x i y domku szaleje - przy kącie 0* np., gdy chcę przesunąć kamerę po prostu w górę, domki lecą w dół przedziwnym zygzakiem.

co robię nie tak?

domki.gif

 

edit:

nie krzyczcie za liczenie całej pozycji co iteracje xD docelowo oczywiście przeliczę to gdzie indziej

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

rozwiązane, użyłem po prostu view_angle i przerobiłem rysowanie budyneczków żeby były w górę a nie y-i

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Cytuj

nie krzyczcie za liczenie całej pozycji co iteracje xD docelowo oczywiście przeliczę to gdzie indziej

 

Już pisałem swój krzyk w szybkiej odpowiedzi :D
po za tym liczysz 2 takie same działanie z takim samym wynikiem podwójnie bo osobno dla obu osi zamiast wyciągnąć to przed funkcję i tylko podstawiać wynik.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×