Skocz do zawartości
nowy_user

System logowania / Chmura w GM

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jako że widziałem na GMclanie kilka gier MMO to domyślam się, że są tu osoby, które testowały rozwiązania  z wymianą danych z serwerem. Szukam jakiegoś fajnego assetu ( może być płatny lub free, to bez różnicy) , który posiadałby funkcje odpowiadające flow, które zaprojektowałem. Może macie coś do polecenia? To  flow , które zaprojektowałem jest dość standardowe:

 

1. Przy włączeniu aplikacji (wersja desktop) pojawiłoby się okienko logowania i możliwość rejestracji konta.

2. Przy rejestracji, użytkownik podaje e-mail oraz hasło, a następnie aplikacja automatycznie wysyła maila weryfikacyjnego — bez weryfikacji możliwość zalogowania powinna być zablokowana

3. Po zarejestrowaniu użytkownik może się zalogować. Dobrze byłoby abym ja też dostał informacje kto się zalogował i z jakiego adresu mailowego.

4. Użytkownik korzysta sobie z aplikacji i chce zapisać stan gry. Chciałbym aby zapisane dane trafiały na serwer . Nie korzystam jednak z wbudowanego modelu zapisu, który oferuje GMS, natomiast stworzyłem sobie do tej pory rozwiązanie ( działające na razie off-line), które tworzy przy zapisie pliki ini, jest ich całkiem sporo , od 1 do 500  w zależności od tego, co użytkownik robił w aplikacji. Domyślam się , że będę musiał przebudować mój system save'ów, tak aby wszystko mieściło się w jednym pliku. Czy mam rację?

5. Użytkownik mógłby zresetować hasło, w takiej sytuacji, program z automatu wysyłałby wiadomość na maila z resetem hasła

6. Ja , jako administrator, chciałbym móc zablokować dostęp poszczególnym adresom mailowym, np. gdyby ktoś nie opłacił miesięcznej subskrypcji, albo komuś skończył się darmowy trial. Oczywiście nie wymagam , aby asset robił to automatycznie, ja mogę robić to ręcznie, ale muszę mieć taką możliwość.

 

Jak sami widzicie, stworzenie takiego systemu jest raczej poza zasięgiem osoby na średniozaawansowanym poziomie GMS. Rozważam opcję kupienia któregoś z tych poniższych assetów, ale też z tego, co widzę , to nie mają one wszystkich funkcji , o których pisałem:

 

GMAccount

https://marketplace.yoyogames.com/assets/5678/gmaccount-online-data

 

WebApi

https://marketplace.yoyogames.com/assets/5447/webapi

 

Czy ktoś z Was korzystał z tych systemów? A może znacie jakieś lepsze, które rekomendujecie? Być może na GMClanie ktoś kiedyś tworzył coś takiego? Będę wdzięczny za wskazówki :) 

 

Pozdrawiam,

nowy!

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

zdaje mi sie, ze zadna z gmclanowych produkcji nie zapisywała danych w bazie/na serwerze, ale lokalnie w plikach, na komputerze na którym stał ów serwer.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×