Skocz do zawartości
Gibki Kaktus

Problem z kompilacją na androida

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem z kompilacją na androida. Jeśli podepnę kabel i chcę uruchomić grę na fonie to się nie odpala, tylko na lapku mam micro web server. A jeśli chcę wyeksportować to wtedy wyskakuje error, ogólnie cała kompilacja:

 

Cytuj

Compile started: 22:56:50
"C:\Users\User\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\GMAssetCompiler.exe" /fU="C:\Users\User\AppData\Local\Temp\gm_ttt_28389\a93944.txt" /c /m=android /studio  /config="Default" /tgt=8 /obob=True /obpp=False /obru=True /obes=False /i=3 /j=4 /cvm /tp=1024 /mv=1 /iv=0 /rv=0 /bv=1772 /gn="Just Small Arena" /td="C:\Users\User\AppData\Local\Temp" /cd="C:\Users\User\Documents\GameMaker\Cache" /sh=True /dbgp="6502" /hip="127.0.0.1" /hprt="51268" /o="C:\Users\User\AppData\Local\Temp\gm_ttt_28389\Just_Small_Arena" /optionsini="C:\Users\User\AppData\Local\Temp\gm_ttt_28389\gm_ttt_55531\Just Small Arena.ini"   "C:\Users\User\Dropbox\Just Small Arena.gmx\Just Small Arena.project.gmx"

Reading project file....finished.
Compile Constants...finished.
Remove DnD...finished.
Compile Scripts...finished.
Compile Objects...finished.
Compile Timelines...finished.
Compile Triggers...finished.
Compile Rooms...finished.
Compile Extensions...finished.
Global scripts...finished.
Final Compile...finished.
Saving IFF file... C:\Users\User\AppData\Local\Temp\gm_ttt_28389\Just_Small_Arena\Just Small Arena.zip
Writing Chunk... GEN8
Writing Chunk... OPTN
Writing Chunk... LANG
Writing Chunk... EXTN
Writing Chunk... SOND
Writing Chunk... AGRP
Writing Chunk... SPRT
Writing Chunk... BGND
Writing Chunk... PATH
Writing Chunk... SCPT
Writing Chunk... GLOB
Writing Chunk... SHDR
Writing Chunk... FONT
Writing Chunk... TMLN
Writing Chunk... OBJT
Writing Chunk... ROOM
Writing Chunk... DAFL
Writing Chunk... TPAGE
Texture Group - Default
Writing Chunk... CODE
Writing Chunk... VARI
Writing Chunk... FUNC
Writing Chunk... STRG
Writing Chunk... TXTR
0 Compressing texture... writing texture texture_0.png...
Writing Chunk... AUDO
Writing Chunk... SCPT
Writing Chunk... DBGI
Writing Chunk... INST
Writing Chunk... LOCL
Writing Chunk... STRG
Stats : GMA : Elapsed=1698,9491
Stats : GMA : sp=1,au=0,bk=1,pt=0,sc=0,sh=0,fo=0,tl=0,ob=1,ro=1,da=0,ex=0,ma=3,fm=0x80000A000000
"E:\SDK\platform-tools\adb" get-state

error: no devices/emulators found
-----------------------------------------------------------
starting web server for C:\Users\User\AppData\Local\Temp\gm_ttt_28389\Just_Small_Arena\Just Small Arena.zip
-----------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------
Start the YoYo Runner Application on Android Device...
-----------------------------------------------------------
Compile finished: 22:56:55

 

SDK mam wszystkie, NDK i JDK wykrywa też i jest ok.

Keystore zmieniłem, ip też.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Cześć, treść błędu mówi, że próba komunikacji z urządzeniem nie powiodła się. Odpal narzędzie adb z konsoli komendą E:\SDK\platform-tools\adb.exe devices i sprawdź, czy urządzenie zostało autoryzowane i czy jest online. Jeżeli nie, to musisz wejść w ustawienia telefonu i włączyć debugowanie przez USB. Opcja ta znajduje się w ekranie opcje programistyczne. Jeżeli nie masz takiej opcji w ustawieniach, to trzeba wejść w informacje o urządzeniu i kliknąć kilka razy label numer kompilacji.

 

Po podłączeniu USB i włączeniu ADB, na telefonie powinien pojawić się popup z autoryzacją komputera.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przypominam, że support dla 1.4 skończył się w sierpniu 2019, wiec jeśli coś nie działa to:

a) jeśli nie jesteś na wersji 1.4.9999 zainstalują ją (tylko kanał beta)

b: jeśli na niej jesteś i nie działa, to może być winą zmian w architekturze androidowej i nic już nie poradzisz

 

ale z tym adb bym sprawdził, bo też miałem takie jajca, że nie widziało urządzenia, albo szybko rozłącząło (to była jakaś Xperia). Przed każdym odpaleniem musiałem z konsoli odłączyć sprzęty, odpiąć i podpiąć USB.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Też mam czasami problem z podłączeniem przez adb, wyłącza mi autoryzację od tak i muszę odłączyć i podłączyć, żeby mi znowu widziało urządzenie. A najgorzej to już jak próbuję przez tcpip podłączyć do sieci, żeby nie bawić się kablem (ale też bo ekran mi wariuje przez brak uziemienia w porcie usb, kek), to też co chwila mnie wywala, co drugi-trzeci build. Może to wina windowsa, bo na linuchu nie miałem takich problemów. Albo po prostu któraś aktualizacja SDK się spierdzieliła :/

 

Reasumując, adb raz działa, a raz leci sobie w kulki, co jest mega frustrujące i trzeba sprawdzać co chwila adb devices, czy wszystko gra.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ups....byłem taki zmęczony że nawet nie zauważyłem rozłączenia telefonu i wysłałem inny error xD

Cytuj

Stats : GMA : Elapsed=1540,8799
Stats : GMA : sp=2,au=0,bk=1,pt=0,sc=0,sh=0,fo=0,tl=0,ob=1,ro=1,da=0,ex=0,ma=3,fm=0x80000A000000
cmd /c "subst Z: "C:\Users\User\Documents\GameMaker\Cache\Just_Small_Arena\Android\Default" && Z: && cd \com.companyname.Just_Small_Arena && "C:\Users\User\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\Android\runner\gradle\gradlew"  assembleRelease lint "

WARNING: An illegal reflective access operation has occurred
WARNING: Illegal reflective access by org.gradle.internal.reflect.JavaMethod (file:/C:/Users/User/.gradle/wrapper/dists/gradle-3.1-bin/37qejo6a26ua35lyn7h1u9v2n/gradle-3.1/lib/gradle-base-services-3.1.jar) to method java.lang.ClassLoader.getPackages()
WARNING: Please consider reporting this to the maintainers of org.gradle.internal.reflect.JavaMethod
WARNING: Use --illegal-access=warn to enable warnings of further illegal reflective access operations
WARNING: All illegal access operations will be denied in a future release
Starting a Gradle Daemon (subsequent builds will be faster)

FAILURE: Build failed with an exception.

* Where:
Build file 'Z:\com.companyname.Just_Small_Arena\build.gradle' line: 1

* What went wrong:
A problem occurred evaluating project ':com.companyname.Just_Small_Arena'.
> javax/xml/bind/annotation/XmlSchema

* Try:
Run with --stacktrace option to get the stack trace. Run with --info or --debug option to get more log output.

BUILD FAILED

Total time: 49.082 secs
cmd /c "subst /d Z:"

Lint Build report available at C:\Users\User\Documents\GameMaker\Cache\Just_Small_Arena\Android\Default\com.companyname.Just_Small_Arena\build\outputs\lint-results.html
Create finished: 16:01:57

 

O to to chodzi, w międzyczasie zaktulizowałem GMa. To da się coś z tym zrobić, czy muszę czyścić lapka, żeby unity pobrać?XD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że masz niepoprawnie skonfigurowane środowisko, spróbuj skonfigurować Android SDK jak opisano w artykule https://help.yoyogames.com/hc/en-us/articles/216753498-GameMaker-Studio-Android-SDK-and-NDK-setup- 

 

Edit: Możliwe też, że masz zainstalowany najnowszy pakiet NDK w wersji r19 - wprowadzili zmiany do toolchainów i może GMS ich już nie rozpoznawać. Jeżeli po skonfigurowaniu SDK dalej Ci nie działa, spróbuj przywrócić ndk-bundle do wersji r18b pobierając ze strony  https://developer.android.com/ndk/downloads/older_releases.html i zastąp tym ndk-bundle w Android SDK.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×