Skocz do zawartości
MikeyLs

Mnożnik punktów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w jaki sposób mógłbym zrobić tzw. mnożniki punktów, które działają określony czas (np. 60s). Próbowałem rozwiązywać to zmiennymi i alarmami,lecz coś nie wychodzi. Prosiłbym o przykład rozwiązania tego problemu. Z góry dziękuję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Cześć, możesz stworzyć np. zmienną globalną tj.:

global.score_multiplier = 0.0;

 

Potem np. przy zderzeniu z bonusem w Collision Event dodawać do tego mnożnika jakąś wartość i uruchamiać alarm u gracza bo bonus po usunięciu poprzez instance_destroy nie wywoła Ci alarmu, np:

global.score_multiplier += 0.20;
other.alarm[0] = room_speed * 60;

 

W alarmie gracza odejmuj bądź resetuj mnożnik. Zależy też, czy chcesz obsługiwać kilka mnożników na raz, to wtedy zamiast alarmów możesz wykorzystać Step Event i ds_list/ds_grid jako timery bonusów.

global.score_multiplier -= 0.20;

 

Do dodawania punktów możesz stworzyć skrypt, który ułatwi Ci obsługę mnożnika w różnych miejscach projektu:

/// scr_add_score(score)
score += argument0 * (1.0 + max(0, global.score_multiplier));

 

 

  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×