Skocz do zawartości
Wojzax

Mapowanie pozycji na NavMesh

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z was wie może jak zrobić "mapowanie" danej pozycji (Vector3) na NavMesh w osi y?

W sensie jak przesuwam obiekt który nie jest NavMeshAgentem w osiach x i z, pozycja na osi y dostosowuje się do wysokości powierzchni NavMesh?

Jedyna funkcja jaką znalazłem to SamplePosition, ale ta funkcja znajduje najbliższy punkt we wszystkich osiach, czyli jeśli mam nagle wysokie podwyższenie to obiekt nie przesunie się dalej i nie "wejdzie" na to podwyższenie bo ma bliżej pozycję na niższym piętrze.

 

@EDIT:

W sensie jak można zmapować pozycję pomarańczową na pozycję niebieską?

6dGtkPw.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No dobra, zrobiłem promień z nieba w dół, wziąłem pozycję hita, sprawdziłem najbliższy punkt NavMesh w stosunku do tej pozycji, a na koniec sprawdzam czy pozycja jest na tyle blisko krawędzi NavMesha żeby się do niej przykleić. Działa to całkiem nieźle, ale nie będę mógł zrobić piętrowych budynków.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×