Skocz do zawartości
  • 0
Temporal

Problem z zadawaniem obrażeń

Pytanie

Jako początkujący użytkownik game makera przerabiam sobie różne tutoriale i sprawdzam różne możliwości napisania danego kodu. Oglądałem ostatnio takie jeden tutorial i na jego podstawie napisałem kod, który jednak nie działa tak jak trzeba.

Kod:

hit = instance_place(x,y, obj_enemy)
if(hit != noone){
    instance_destroy();
    hit.hp-=1;
}

 

To zdarzenie powoduje, że zamiast jednego punktu życia wrogowi zostaje odebrane dużo więcej, tak jakby obiekt nie został od razu niszczony podczas kontaktu z wrogiem, tylko trwał trochę dużej, zabierał cały czas życie i znikał później. Pewnie to jakaś błahostka, ale w tutorialu nic więcej się w kodzie nie pojawiało co mogłoby naprawić ten problem. Patrząc na debugera, to za każdym razem inna ilość życia jest zabierana. Przeciwnik ma ustawione hp = 5. Czasami jeden atak zabije wroga, a czasami zada 3 obrażenia.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1

1) w jakim evencie obiektu jest ten kod ?

2) jaki jest event klikniecia myszką/klawiszem, żeby zadać atak ? może zamiast pressed/released masz po prostu event i tworzy się tyle obiektów zabiereających energię ile klatek obrazu trzymasz przycisk ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×