Skocz do zawartości

Strzelanie z dwóch luf


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Mam pytanie, nie wiem w jaki sposób zrobić strzelanie z dwóch luf od jednego obiektu w podstawie mam takie coś

 

(Bohater, Glob Right Pressed)

GML
instance_create(obj_gracz.x,obj_gracz.y,obj_laser_1);

 

(Pocisk, Step)

GML
direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

image_angle=direction

speed=40

if distance_to_object(obj_gracz) >350

{

instance_destroy()

}

 

Wydaje mi się że najlepiej byłoby zrobić 2 obiekty podążające na obj_gracz tylko nie wiem jak to zrobić <_<

 

 

E/ Ok udało mi się samemu zrobić trzeba było trochę pomanipulować współrzędnymi

GML
instance_create(obj_gracz.x+14,obj_gracz.y-40,obj_laser_1);

instance_create(obj_gracz.x+14,obj_gracz.y+10,obj_laser_1);

 

 

 

 

E/ Jednak coś jest jeszcze nie tak gdy obj_gracz jest w poziomie jest wszystko ok ładnie strzela z luf jednak gdy zmieniam kąt zupełnie nie pasuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest w kierunku twojego lasera.

Laser zawsze będzie się ustawiał w kierunku myszy,musisz zrobić sobie 2 zmienne które będą trzymały informacje o miejscu twojej myszy,i musisz do nich coś dodać by laser nie był na laserze.

A tu znalazłem u siebie kod na wiązkę lasera która podąża za myszką,możesz to łatwo przerobić na tworzenie lasera w stepie.

(draw)

GML
draw_self();

var x_ms=mouse_x

var y_ms=mouse_y

direction=point_direction(x,y,x_ms,y_ms);

var max_length = 600;

for(var i = 0; i < max_length; i++)

{

var lx = x + lengthdir_x(i, dir);

var ly = y + lengthdir_y(i, dir);

}

draw_line_width_colour(x,y,lx,ly,2,c_red,c_red);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...