Skocz do zawartości
pawel1998no

Odlicz 2 sekundy i wykonaj operacje

Rekomendowane odpowiedzi

Zabijamy przeciwnika i z niego tworzą się dwa mniejsze klony. Chvialbym aby tworzenie klonów nie następowało odrazu po zabicu pierwszego przeciwknika tylko aby gdy to zabijemy po 2 sekundach tworzyły się jego klony. W jaki sposób mogę to zrobić?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

GML
//w create dajesz jakąs zmienna np

klon=1

GML
//w alarmie dajesz to samo

klon=1

GML
i w stepie dajesz

if hp<=0 and klon=1

{

alarm[0] = room_speed * 2 //2 sekundy

klon=0

instance_create(x,y,obj_klon)

instance_create(x,y+50,obj_klon) //+50 by nie wchodziły na siebie przy tworzeniu

}

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak napisałeś, lecz nie ważny czy wpisze room_speed * 2 czy * 10, klony pojawiają sie odrazu. I rzadko sie zdarza, ale zdarza się, że mogę zabic jednego z nich jednym uderzeniem, mając ustawiony atak na 1, i hp klonów na 2.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to zrobił tak:

 

1.Zrób obiekt który będzie tworzył klony (np.obj_klon_maker)

2.W tym obiekcie w create

 

GML
alarm[0]=room_speed*2

 

3.W alarm[0]

 

GML
instance_create(x-10,y,obj_klon)

instance_create(x+10,y,obj_klon)

instance_destroy()

 

4.W obiekcie przeciwnika w kodzie który go zabija

GML
instance_create(x,y,obj_klon_maker)

instance_destroy()

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kod Patryka jest dobry (chociaż ta zmienna klon chyba niepotrzebna) tylko, że ostatnie parę linijek muszą być w alarmie 0 wpisane

GML (alarm0)
klon=0

instance_create(x,y,obj_klon)

instance_create(x,y+50,obj_klon) //+50 by nie wchodziły na siebie przy tworzeniu

instance_destroy();//by zniszczyc tego podstawowego z którego wychodzą klony

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×