Skocz do zawartości

GameMaker: Studio 2


Uzjel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 171
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

I am Lord - mam professional z wieloma eksportami. Musiałbym wydać na update z 800 dolarów

 

Niestety obawiam się, że zostawią wersję 1.4 zabugowaną jaka jest i powiedzą - panowie, nowa wersja jest załatana, kupcie ją i dziury w tej zostaną.

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I am Lord - no dobra, ale upgradeować się opłaca wszystko. Ja tworzę grę na Androida, Linuksa i Windowsa, może HTML - a to dwie licencje (3 z HTML) - 300 dolarów bez HTML, a z HTML 390. (pomijam pozostałe eksporty)

 

Ale może tylko dla mnie sporo za upgrade tyle dać ... xd

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Nie wywalili 3D, ale wywalają niektóre funkcje w zamian za korzystanie z buforów.

 

Na razie do bety załapywać będzie się codziennie kilkanaście/dziesiąt osób na zasadzie kto pierwszy ten lepszy. Ja po starej znajomości dostałem bez kolejki (chociaż wcześniej niż ja dostali Uzjel i TeeGee więc co to za "stara znajomość" xD).

 

Gry importują się super, chociaż teraz obiekty nie mają parametru depth, ale wszystko co zostało z GM:S wycięte/zmienione, w trakcie importu dodawane jest jako skrypty "compability" i nadal działa. Almora, która jest przecież gigantyczna, odpaliła się bez ani jednej linijk zmiany (chociaż dodało z 30 skryptów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Tak, jeśli jakiejś funkcji nie ma, to istnieje kod GML, który ją przywraca (np. nie ma depthów, ale GM:S tworzy tablicę z listą obiektów i depthów i jakoś daje radę wstawić obiekty na layery, lub tworzy nowe). Podczas importu albo zmienia nazwy funkcji na nowe, albo samo dodaje kompatybilne skrypty. Niektóre takie, że byście w 3-4 dni nie napisali tak dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Nie do końca. Poważne bugi będą nadal naprawiane, pewne rzeczy zmieniane. Runner w gruncie rzeczy jest ten sam (polecam mój temat o gml_pragma("global", "skrypt();") ), więc jak przynajmniej on będzie naprawiany. Natomiast IDE do 1.4 praktycznie na pewno nie będzie poprawiane. Nie wiem tylko czy layery w roomach są warte tego, zeby wydać 300złotych... chętnie bym zobaczył jeszcze coś nowego bombowego, czego w ogóle nie było (no nie było automatycznie łączonych tilesetów, ale akurat ich nie używam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena jest ok, to nie jest tylko nowe IDE, widać usprawnienia już na poziomie języka, skoro dodali w końcu jakąś dobrą obsługę arrayów, jest nawet operator warunkowy, zmiany jeszcze małe ale to kwestia czasu.

I widać też zmiany w 3D jakieś sugerujące dalszy rozwój bo są funkcje np dla kamery i to cała masa funkcji. Jak tylko będzie sprzedaż dostępna to zamoczę w 3D łapki :) i zdam relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

No cóż, obadałem tę wersję dłużej niż jeden dzień (ale nie mogę powiedzieć ile - NDA) i niestety, zmian w GML jest zbyt mało. Kamery zamiast viewów to może i przygotowanie do czegoś, ale jak na razie więcej chaosu niż to warte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Ja i tak przejdę, ale tylko z Windowsem jak na razie. ~300zł to sporo, jak mi się zaraz zwalą inne opłaty na początek roku. Jeszcze mi brakuje w IDE opcji zwijania kodu, oraz w GML struktur i byłbym zadowolony. No i jest problem z dereferencją tablic w tablicy, Russell niby coś tam chce z tym zrobić, ale zobaczymy, bo obecnie mimo, że da się wsadzić tablicę w tablicę (referencja), to ciężko się to odczytuje (jak bym musiał co step, to idzie się zachlastać nadmiarem kodu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobrałem betę i testuje. Na razie stwierdziłem, że nowy system bloczków oparty o node nie kuleje jak ten z Studio 1.4 (można zrobić coś bardziej rozbudowanego niż Catch The Clown wcale nie przeżywając katorgi). Nowy edytor grafiki też na plus. Pozwala na stworzenie całkiem ogarniętych placeholderów i ich zaanimowania a nawet da radę w nim zrobić grafikę do gotowej gry. Room editor jest również wygodniejszy. Jednym słowem GM Studio 1.4, ale nie wyglądający jak kupa i znacznie przyjemniejszy do pracy. Gdy zarobię coś na GM Studio 1.4 na pewno zainwestuję w 2.0 ;) A teraz wracam testować dalej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilę zajrzałem do 3D i muszę przyznać że jest to dla mnie hardcorowe. Teraz nie ma gotowych funkcji projekcji dla 3D, żeby to uzyskać trzeba się pobawić nowym systemem camer+macierze.

A żeby cokolwiek narysować to trzeba zakodzić własne funkcje rysowania figur czy modeli używając vertex_bufferów.

 

Also chyba AA nie działa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...