Skocz do zawartości

Obiekt jako ścieżka


kso

Rekomendowane odpowiedzi

możesz w obiekcie scieżki przechowywac punkty krańcowe. Gdy jest kolizja z obiektem który ma się poruszać po ścieżce po prostu obliczasz następny krok względem obecnej pozycji za pomocą np interpolacji liniowej <matma on>.

Wymaga to oczywiście prostych ścieżek, bo przy krzywych zaczyna się kombinowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz w obiekcie scieżki przechowywac punkty krańcowe. Gdy jest kolizja z obiektem który ma się poruszać po ścieżce po prostu obliczasz następny krok względem obecnej pozycji za pomocą np interpolacji liniowej <matma on>.

Wymaga to oczywiście prostych ścieżek, bo przy krzywych zaczyna się kombinowanie.

 

Interpolacja liniowa? Nie miałem tego, albo nie pamiętam bym miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na to że gm ma lerpa wbudowanego:

https://docs.yoyogames.com/source/dadiospic...tions/lerp.html

 

ogólnie polega to na tym że zwraca Ci pozycje która jest pomiędzy podanymi punktami( w % ) np. lerp(0, 100, 0.5) powinno Ci dać 50 bo to punkt w połowie między 0 a 100

 

Tylko musisz użyć tego osobno dla współrzędnej x i osobno dla y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to bezsensu, bo potrzebujesz wtedy 2 instancje na obiekt a jak wiesz to nie zbyt optymalne. Lepiej zrób jak mówię, a możesz przy tworzeniu(dynamicznie, lub przez room_editor w instance creation code) dodawać nietypowe ścieżki, a nawet zrobić kilka obiektów - jeden np dla 128px, drugi dla 256 a trzeci dla 512. To i tak o wiele optymalniejsze. I tile w tle, i tyle ;) Pamiętaj, że prawdopodobnie w każdym roomie będzie sporo takich "noży" i dajmy na to kwestia tego czy będzie to 32 instancje, czy 64 instancje i dodatkowo będą musiały obliczać dokładnie ścieżkę itp. to jest jednak spora różnica... No ale zrobisz jak zechcesz, moim zdaniem to na siłę sobie komplikujesz i w dodatku to nie zbyt optymalne rozwiązanie robić osobny obiekt dla ścieżki i dla tarczy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...