Skocz do zawartości

Poprawne ustawienie rozdzielczości


Fervi_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chcę zrobić coś jak skrypt do wyboru rozdziałki. Gra jest pisana w wartościach procentowych, więc jak zmienię wartość w ustawieniach rooma - gra dopasowuje się idealnie (w zasadzie). Natomiast w przypadku zmiany - albo ucina ekran, albo jakieś różne cuda robi

 

GML
width=1366;

height=768;

 

view_wview = width;

view_hview = height;

view_wport = width;

view_hport = height;

surface_resize(application_surface,width,height);

window_set_size(width,height);

display_set_gui_size(width,height);

window_set_fullscreen(1);

 

W tym przypadku, wygląda jakby gra miała co najmniej 1920x1080 i była ucięta do 1366x768. Może ktoś ma jakiś zbiór, który by ustawił poprawnie rozmiar gry / roomu / view itd.

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dziwnego, że zmniejsza obszar z 1920x1080 do 1366x768 skoro zmieniasz view_wview i view_hview, te wartości określają obszar renderu w roomie, nie na ekranie, efektywnie zmniejszasz pokazywany rozmiar do równego rozdzielczości ekranu. To, co chcesz zrobić, to zachować view_wview i view_hview do konkretnych, stałych wartości zależnych od ratio ekranu (1920x1080 dla 16:9, 1920x1200 dla 16:10, etc), a reszte(port, application_surface, gui size) robić tak jak już robisz.

 

 

EDIT: Post #1500 poza Valhallą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratki :D Ogólnie do końca nie wiem jak zrobić. Ogólnie nie operuję na viewach (dla tego roomu) i w teorii zmiana room_width i room_height (room_set_width blabla) powinna zmienić rozdzielczość. Natomiast nie zmienia.

 

Mam jedną teorię, ręcznie wygenerować rooma, ale to ostateczność

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie bugi są dwa jakby

 

Jeden w tym, że najpierw oblicza rozmiar spriteów (create na przykład), potem jest zmiana rozdzielczości i obiekty mają złe grafiki

 

Dwa, że zmienia "za późno". Nie licząc, że zwykle źle to robi :D Restart roomu nie pomaga. Na razie to oleję i zwrócę się kiedy indziej, może ktoś na coś wpadnie

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę jak to rozwiązać.

 

Robimy obj_init

Zmieniamy room_width (blabla). I okienko GMa (Create)

Robimy sprawdzanie w Step czy się zmieniło już wszystko

 

Jak tak, to przechodzimy do zmienionego roomu.

 

Mam takie dwa pseudo dylematy

1) Czy jest gotowy kod (nie mam dobrego pomysłu jak to zrobić :/), który by miał okienka dialogowe? Chodzi mi o coś takiego, jak show_message, popup z 3 odpowiedziami itd. Kiedyś było to w GM, ale zostało usunięte.

 

Na razie tyle :/

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...