Skocz do zawartości

wyświetlanie napisu


maslak3

Rekomendowane odpowiedzi

nwm jak zrobić wyświetlenie czasu w nowym romie ( zatrzymany na tym co sie naliczył) + jak zrobić napis obok wyświetlanej liczby, w Draw bez podawania wymiarów x i y

zeby liczba zawsze była obok napisu np "czas: 0" tylko zeby czas działał nie .

GML
//create

global.czas = 0

 

//w stepie

global.czas += 1/room_speed;

Liczę na poradnik dla niepełno sprytnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ty chcesz wyświetlić napis w odpowiednim miejscu, nie podając współrzędnych bo nie za bardzo rozumiem?

Chyba że chodzi Ci o to, żeby zachować wartość tej zmiennej i te współrzędne podać funkcji tekst z całym napisem tylko raz, a cyfra niech się zmienia. W takim przypadku jeśli dobrze pamiętam GM ma dla obiektów taką opcje, dzięki której nie są usuwane z pamięci (Persistent?), jeśli to nadal istnieje to otwórz ten obiekt który rysuje napis i zaznacz tą opcje. Dane o obiekcie nie znikną, zmienna będzie miała tą samą wartość nawet po zmianie pokoju. W draw powinieneś użyć funkcji draw_text/_ext i w argumencie w którym podajesz napis podać "Czas:"+skonwertowana_do_tekstu_zmienna. Jeśli chcesz zatrzymać naliczanie czasu, zaopatrz się w instukcje if.

GML
//Create

countTime = true;

 

//Step

if(countTime == true)

global.czas += 1/room_speed;

 

// i przed zmianą pokoju po prostu

countTime = false;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...