Skocz do zawartości
  • 0
Stanley

Najwazniejsze pytanie

Pytanie

Witam!

 

Jako, ze zaczynam dopiero przygode z tworzeniem i programowaniem chcialbym zapytac juz dswiadczonych programistow jak i tych zaczynajacych, czy aby tworzyc gry powinienem oprocz przestudiowania poradnikow z FAQ, oraz potrenowania (tworzenia gier z przykladu), rowniez znac inne jezyki pogramowaina np. C++ itd? Dokladnie chodzi o to, czy jezeli nie znam zadnych podstaw to czy bede w stanie stworzyc swoja wymarzona gre?

 

Pozdrawiam,

Stanli

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

9 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

A jezeli chcialbym stworzyc gre RPG to czy jestem w stanie zajac sie takimi sprawami z poczatku, jak mapa, postac glowna, potwory, czary, skille, grafika, i jakies takie podstawy rozne?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nie, zapoznaj się z historią gier i próbuj stworzyć gry z początku ery gier komputerowych. Na początek coś prostego jak PONG, asteroids, breakout, pac-man.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Możesz się zająć- ale będzie to zapewne bardzo marne- o czym się przekonasz za pół roku,kiedy spojrzysz co robiłeś i zrobisz potężny facepalm.Ja nadal bardzo mało umiem ale coś tam już ogarniam i uczyłem się tak:

 

1.Filmiki z YT (szczególnie HeartBeast i Shaun Spalding mi pasowały)

2.Książki w PDF (najlepiej wspominam tę od HeartBeast)

3.Przykłady z samouczka GM

4.Próba robienia czegoś w 100% swojego- jak najmniej ambitnego-ale zrobionego od A do Z

5.https://docs.yoyogames.com/ - czytanie calego i proba ogarniecia co i jak

 

Mi zajeło pół roku żeby cokolwiek samodzielnie myśleć w GML jako tako- ale nie miałem wcześniej styczności z programowniem i talentu do tego także brak:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Historia gier w sensie wikipedia, czy posciagac gotowe gry i popatrzyc jak wygladaja kody?

 

Znajde moze na forum jakis poradnik typu "od zera do mistrza programera"?

 

O wlasnie panowie, o cos takiego mi dokladnie chodzilo, nie pomyslalem o youtubach..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Historia gier w sensie wikipedia, czy posciagac gotowe gry i popatrzyc jak wygladaja kody?

 

Znajde moze na forum jakis poradnik typu "od zera do mistrza programera"?

 

O wlasnie panowie, o cos takiego mi dokladnie chodzilo, nie pomyslalem o youtubach..

 

Historia gier, w sensie spójrz jak wyglądały gry na NESa, Gameboya, Amige czy inne urządzenia i spróbuj napisać podobną, albo identyczną.

 

Zacznij od języka, jeśli nie zrozumiesz mechanizmów jakimi rządzi się język, to daleko to nie zajedziesz. Poczytaj o zdarzeniach w Game Makerze.

Dowiedz się, czym jest funkcja, zmienna, obiekt, algorytm, tryb warunkowy, pętla, typy zmiennych.

https://gmclan.org/index.php?czytajart=34

Oczywiście nauka języka wraz z przerabianiem prostych tutoriali będzie fajniejsza. Ale rób przy tym testy, zmieniaj wartości zmiennych, eksperymentuj, wtedy najwięcej zrozumiesz. Przeczytaj artykuły z tej strony, możliwe że gdzieś w internecie są też lepsze, ale te na początek starczą. Jeśli nauczysz się podstaw języka, nauczysz się wprowadzać obiekty w ruch i rysować ich tekstury, wykrywać kolizje oraz obsługiwać klawiature/mysz to nic nie stoi na przeszkodzie żeby napisać prostą gierke. Żeby stworzyć wymarzoną gre, trzeba doświadczenia i sporego nakładu pracy, programowanie gier nie jest prostym zadaniem więc zacznij od czegoś prymitywnego. Z czasem wyrobisz sobie odpowiedni sposób myślenia i nie będziesz miał problemu z tworzeniem bardziej zaawansowanych algorytmów i gier. Staraj się robić jak najwięcej sam, jak czegoś nie wiesz, daj sobie czas, pomyśl. Jak się nie uda, stwierdzisz że nie masz odpowiedniej wiedzy to dopiero szukaj gdzieś pomocy. I nie radze kopiować bezmyślnie czyjegoś kodu, niektórzy tak robią i nic z tego nie wynoszą. Jeśli już, to go postaraj się go zrozumieć, jeśli Ci się to uda to co stoi na przeszkodzie, żeby napisać własny i przyswoić zdobytą wiedze? I nie mówie, z kopiowania czyjegoś kodu możesz coś wynieść, ale tylko jeśli coś od siebie do niego dołożysz, albo będziesz go edytował żeby zobaczyć jak działa. To też nie jest złym pomysłem, ale nie kopiuj bezmyślnie.

Jeśli chcesz kiedyś stworzyć gre marzeń, to pamiętaj że potrzebujesz też grafik, muzyki, efektów i wielu innych. Na pewno samemu nie będzie łatwo nad nią pracować, więc warto znaleźć kogoś kto Ci w tym pomoże.

 

Powodzenia!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Jeśli to am być dobra gra musisz znać nie tylko programowanie, ale również znać się na designie gier. Mechanika, balans, stopniowanie trudności, wygodne sterowanie, uczciwy gameplay, intuicyjność... przed Tobą długa droga ale warta zachodu.

Tak jak mowil uzjel zacznij od rekreacji prostych gier ery retro.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

I radziłbym od razu wkuwać na siłę w siebie nawyk kończenia projektów-dlatego trzeba zacząć od czegoś ultra prostego-ale zrobić całe,od intro po highscore. Bo potem możesz być geniuszem gamedevu ale do końca życia błądzić po limbo z potencjalnymi hitami które nigdy nie zostaną dokończone..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×