Skocz do zawartości

Kontrolowanie "direction and speed of motion"


Rekomendowane odpowiedzi

Tak wiem, zakładam coraz więcej tematów -_- , ale nie mogę nigdzie na necie znaleźć sposobu, jak kontrolować "motion speed". Chodzi o to, że otworzyłem sobie ostatnio stary projekt sprzed ponad roku. To projekt gry typu Asteroids. Statek porusza się swobodnie, jakby był w przestrzeni kosmicznej dzięki blokowi "set direction and speed of motion", który kiedyś dodałem do obiektu gracza pod przyciskiem strzałki do góry. Wszystko oczywiście działa, z tym, że nie wiem, jak na przykład zrobić limit prędkości w każdym kierunku. Kombinowałem i kombinowałem i działało, że się tak wyrażę, do odbytu... xd.

 

Więc pytanie, jak sprawdzać, jaką prędkość ma stateczek w "motion > speed", skoro, gdy sprawdzam po prostu "speed" i daję mu jakiś limit, to są problemy?

 

Kombinowałem nawet tak, że zamiast bloku, wrzuciłem skrypt typu:

if(speed < 3)

motion_add(image_angle, .2);

 

Ale nie działa, jak powinno, a prędkość w dowolnym kierunku powinna być maksymalnie do 3. Nie wiem, czy to banał, czy bardziej skomplikowany problem, ale nie mogę absolutnie nigdzie znaleźć, jak kontrolować samo "speed" w "motion". Pytałem wujka Google o "gml motion speed check", ale wujem mi nic nie chce powiedzieć, tylko wywala motion_set, albo motion_add, a mi potrzebne coś w stylu check_motion_speed. Mam nadzieję, że rozumiecie, o co mi chodzi :) . Na razie stateczek może latać z dowolną prędkością (jak się rozpędzi) w każdą stronę, a ja chcę mu przyciąć skrzydła do maksymalnej prędkości 3.

 

Okej:

1. Udało mi się rozwiązać ten pierdołowaty problem... Wystarczyło dodać warunek "if(speed > 3){speed = 3;}". Pffff xD głupota. Wiem. Zaśmiecam forum. Usuńcie ten temat, jeśli faktycznie nic nie wnosi ;) .

 

2. Tu już uwaga do mechaniki forum. Zauważyłem, że gdy klikam na "Edytuj" pod swoim postem, i gdy wybieram opcję "Pełna edycja", z posta zostają usuwane znaczniki "[ gml ]", natomiast, gdy wybiorę "Szybka edycja", nic takiego się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...