Skocz do zawartości

Jak zrobić grę na czas?


Penguin

Rekomendowane odpowiedzi

current_time podaje czas w milisekundach.

Na początku gry zapisz sobie obecny czas, np.

StartTime = current_time;

 

Aby wiedzieć ile czasu upłynęło od startu wystarczy current_time - StartTime. Wynik jest w milisekundach czyli 1/1000 sekundy.

To znaczy, że aby dostać sekundy dzielisz przez 1000, aby dostać minuty przez 60000, a żeby godziny przez 3600000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też ustawić np

GML
Alarm[0] = room_speed * ilosc_sekund;

A w evencie Alarm 0 wpisać kod co ma się stać na zakończenie gry.

Ma to taką zaletę w stosunku do rozwiązania Vadera, że jeżeli nie operujesz delta time(a jestem prawie pewien że nie) to w przypadku gdyby ktoś miał niższą ilość FPS będzie miał stosunkowo tyle samo czasu. W przypadku current_time ten kto ma mniej FPSów będzie miał mniej czasu na rozgrywkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...