Skocz do zawartości

Weryfikacja wys. i szer. pola


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Moi drodzy, do swojej gry próbuję stworzyć prostą weryfikację rysowanego pola. Mianowicie klikając lewy przycisk myszy, na mapie tworzy się obiekt pola 32x32. Jednakże istotnym jest, aby całe rysowane pole (z bloków 32x32) miało minimalną wysokość i szerokość (np. 4x4).

 

Myślałem o czymś takim (j.n) ale powstaje problem gdy ustawi się bloki pola jak na obrazku 2, czyli warunek jest spełniony w jednej z kolumn, ale inne już nie posiadają 4 bloków wysokości. I w tym leży problem. Czy macie jakieś pomysły?

 

GML
if place_meeting(x+32*global.min_szer, y, obj_pole)

{

global.min_szer_ok=1;

}

 

if place_meeting(x, y+32*global.min_wys, obj_pole)

{

global.min_wys_ok=1;

}

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób to po pętli for. Sprawdzaj każdy element, chyba pewniejszej metody nie będzię. Ewentualnie można kombinować jakoś z colision line'ami ale nie wiem czy to ma sens i czy to by było optymalne. Dlatego po prostu zrób for/repeat i sprawdzaj po kolei każdy kwadrat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...