Skocz do zawartości
Sutikku

Wybieranie drogi z uwzględnieniem wysokości terenu

Rekomendowane odpowiedzi

Hm, chcę by moje AI obierało drogę do obiektu, ale ma ono limit głębokości na jaką może zejść (np. ona może zejść tylko na głębokość 0.5, a podłoże ma 1, więc nie może przejść). Podłoże zrobiłem jako ds_grid. Miałem pomysł jak to zrobić na obiektach, ale cała mapa wypełniona obiektami 32x32 to słaby pomysł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Hm, chcę by moje AI obierało drogę do obiektu, ale ma ono limit głębokości na jaką może zejść (np. ona może zejść tylko na głębokość 0.5, a podłoże ma 1, więc nie może przejść). Podłoże zrobiłem jako ds_grid. Miałem pomysł jak to zrobić na obiektach, ale cała mapa wypełniona obiektami 32x32 to słaby pomysł.

 

Samo ogranicznie głębokości nie jest problemem moim zdaniem, ale czy jest jakiś limit różnicy wysokości na jaką można zejść w jednym kroku? Np przy różnicy = 3 z głębokości = 5 możemy zejść maksymalnie na głębokość 2 i wejść na 8.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie, tego nie biorę pod uwagę. Uznajmy, że ai potrafi latać i to nie problem ;d

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No to z tego co zrozumiałem, skoro twoje podłoże jest ds_grid, można chyba łatwo zaimplementować jakiś algorytm wyszukiwania drogi i po prostu traktować pola o głębokości mniejszej niż jakieś "h" jako ścianę albo przeszkodę. Chyba najprostrze rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak, już sobie poradziłem z tym. Zrobiłem z tego mp_grid i wyznaczam path. Ale dzięki za pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×