Skocz do zawartości

object_add()


Rekomendowane odpowiedzi

W Dokumentacji znalazłem krótki artykuł jak dodawać Obiekty do Gry za pomocą kodu, niestety jednak nie potrafiłem zrozumieć sensu całości i znów zostałem zmuszony prosić o porady mądrzejszych ode mnie, a więc:

 

Rozumiem, że tym kodem można dodać obiekt, ale nie wiem jak nadać mu nazwę:

 

GML
object_add()

 

Wiem, że w ten sposób można edytować proste modyfikacje obiektu:

 

GML
object_set_sprite(index,spr)

object_set_solid(index,solid)

object_set_visible(index,vis)

object_set_depth(index,depth)

object_set_persistent(index,pers)

object_set_mask(index,spr)

object_set_parent(index,obj)

 

Jednak pozostaje pytanie jak dodać kod do eventów, bo ten zapis mało mi mówi niestety :

 

GML
object_event_add(ind,evtype,evnumb,codestr)

 

 

Rozumiem, że wykonując obiekt w ten sposób, mogę na nim bazować jak na zwykłym obiekcie dodanym ręcznie, czy tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy w życiu z tego nie korzystałem bo nie miałem potrzeby (a tobie po co to?) ale wydaje mi się, że tak masz to zrobić

GML
kula=object_add();

A potem

GML
object_set_sprite(kula, spr_kula);

A dodawanie eventów (chyba tak)

GML
object_event_add(kula,ev_create,1,"zmienna=1;")

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
globalvar oKula;

oKula=object_add();

object_set_sprite(kula, oKula);

object_event_add(oKula,ev_create,1,"zmienna=1;")

W ten spsób będzie działał ten obiekt dokładnie jakbyś go stworzył ręcznie i będzie miał "nazwę" oKula.

Bez globalvar będziesz mógł się tylko do niego odwoływać z instancji w której go stworzyłeś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...