Skocz do zawartości

Obiekt i ruch wahadłowy


Cygnus

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę mało napisałeś ale ruch wahadła najłatwiej odwzorujesz sinusem. Nie ważne na jaki sposób to robisz, ta jakoś uda Ci się to podpiąć pod twoje rozwiązanie.

GML
licznik+=0.3//Szybkość wahadła

odchyl=22//Jak bardzo ma się odchylać

image_angle=sin(licznik)*odchyl

//albo

//x=xstart+sin(licznik)*odchyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kolizjami będzie pewnie problem, bo obraca się tylko obrazek. Jak chcesz je wykrywać to zrób drugi sprite i niech to jest sama kula tego wahadła, nadaj go obiektowi i wyłącz visible.

I teraz:

Step

GML
licznik+=0.3//Szybkość wahadła

odchyl=22//Jak bardzo ma się odchylać

x=lengthdir_x(długość_wachadła,sin(licznik)*odchyl)+xstart

y=lengthdir_y(długość_wachadła,sin(licznik)*odchyl)+ystart

Draw

GML
draw_sprite_ext(ten_sprite_co_teraz,xstart,ystart-długość_wachadła,/*jakieś argumenty*/,image_angle,/*jakieś inne argumenty*/)//jak to wypełnić znajdziesz w dokumentacji</span>

To powinno już mniej więcej ogarniać kolizję.

Nie podałem całego kodu bo nie pamiętam, a dla ciebie też lepiej bo będziesz zmuszony rozumieć co robisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no spokojnie chłopaki wystarczy mi normalny ruch wahadłowy;) lewo prawo;) huśtanie;)

obiekt narysowałem jako jedną całość i cały ma się huśtać nie duł...

 

 

dobra to tak w step daje

 

 

step

 

GML
licznik+=0.4

odchyl=20

 

image_angle=sin(licznik)*odchyl

 

???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...