Skocz do zawartości

Temat zbiorczy na drobnostki


Chell

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba musisz wstawić wszystkie jabłka do tablicy, a przy zjedzeniu, pętle:

GML
instance_destroy(apples)

 

Chyba że w gm wystarczy wpisać:

GML
instance_destroy(obj_apple)

i się niszczą wszystkie obiekty o takiej nazwie

 

albo zrobić:

GML
if(instance_exists(obj_apple)){

instance_destroy();

}

i się niszczą kolejne obiekty po kolei...

 

Bądź zrobić pętle sprawdzającą liczbę jabłek w roomie... Sory że tak różnymi metodami, ale już zapomniałem jak działają niektóre funkcje gamemakera xd

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie,

Jak i co zrobić, żeby punkty się same tworzyły po mapie, ale co około 3 sekund?

Za odpowiedzi dzięki

GML
Create:

time = room_speed; //room_speed to ilosc klatek w ciagu sekundy

alarm[0]= x * 3;

// wiec wywolujemy alarm, który bedzie sie wykona co 3 sekundy

 

GML
Alarm[0]:

time = room_speed // to samo;

instance_create(x,y,object);// tworzymy obiekt na koordynatach musisz sobie dopasowac

//mozesz tu dac cos innego

alarm[0]= time * 3;// wywolujemy alarm za kazdym razem</span></span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie,

Jak i co zrobić, żeby punkty się same tworzyły po mapie, ale co około 3 sekund?

Za odpowiedzi dzięki

GML
Create:

time = room_speed; //room_speed to ilosc klatek w ciagu sekundy

alarm[0]= x * 3;

// wiec wywolujemy alarm, który bedzie sie wykona co 3 sekundy

 

GML
Alarm[0]:

time = room_speed // to samo;

instance_create(x,y,object);// tworzymy obiekt na koordynatach musisz sobie dopasowac

//mozesz tu dac cos innego

alarm[0]= time * 3;// wywolujemy alarm za kazdym razem</span></span></span></span>

Dzięki tylko nie działa mi :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie działać bo zrobiłeś literówkę ;)

Jak przepisze z głową zamiast ctrl-v to zadziała.

Kurde, nawet ja nie widze xd

 

[edit]

 

a fakt, bo dałem najpierw wszędzie x, ale nagle mi się przypomniało, że x to w GML-u koordynaty...

 

I nie zauważyłem, że nie zmieniłem na time :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do osób które mają już za sobą publikację gry na google play

 

Mam gierkę której wydawcą ma być firma mojego znajomego.Chcą żebym założył na GP konto developera- jednak tu jest pytanie- czy nie potrzebuje danych z konta developera wydawcy a nie mojego (chodzi mi o reklamy i mikrotranzakcję)Czyli czy w koncie developera mogę jakoś określić współpracę z kimś z zewnątrz,dodać inny numer konta niż mój itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogółem zawsze powinno się robić specjalny pusty room który definiuje wszystkie zmienne globalne, tworzy persistent obiekty, wszystkie inne ustawienia i automatycznie przechodzi do drugiego room.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerzuciłem się na game maker studio i mam problem z interfejsem w grze. czy jeżeli obiekt rysuje gdzieś sprite, to czy ten narysowany sprite ma taki sam depth, jak obiekt go rysujący? jeżeli nie, to jak to zmienić?

może trochę głupie pytanie, ale po przeniesieniu gry z gm8 do studia przestał mi się wyświetlać jeden z elementów interfejsu, bo jest schowany pod ramką (chociaż ma niższy depth, niż obiekt rysujący ramkę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogółem zawsze powinno się robić specjalny pusty room który definiuje wszystkie zmienne globalne, tworzy persistent obiekty, wszystkie inne ustawienia i automatycznie przechodzi do drugiego room.

:like: :lubieto: :like: :lubieto:

 

 

 

A depth chyba działa tak samo, ale dawno nie widziałem gm8

Ale jeżeli chodzi o interface to teraz masz do tego specjalny event GUI, tylko rysujesz sprity w nim na pozycji ekranu w pixelach a nie na pozycji w roomie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Jeśli dwa obiekty mają ten sam depth, to nigdy nie wiesz który będzie wyżej (być może najczęściej kolejność tworzenia zadecyduje, ale deaktywacje itp. mogą to zmienić w trakcie gry).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w roomie kilka takich samych obiektów. Gdy zderzą się z linią następuje ich zniszczenie (tzn. zniszczenie tego obiektu który dotknął linii, nie wszystkich). Problem w tym że przy kolizji jednego obiektu czasem znika ten właściwy, czasem zupełnie inny a czasem wcale. Jak to rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Pierwsze co musisz pamiętać to by mieć ten sam podpis cyfrowy "Keystore". Bez tego nie ma w ogóle mowy o aktualizacji.

Jeżeli zapisywałeś dane w plikach zewnętrznych to nie zostaną one nadpisane, chyba że sam to robisz przez przypadek, ale już byś się zorientował.

Jeżeli projekt ma inny "package name" to nie będziesz mógł odczytać danych, bo GM:S sandboxuje i nie pozwala na odczyt nie swoich danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli dane z postępu w grze zapisuje w .ini ?

I jak wygląda część praktyczna? Powiedzmy że poprawiłem kilka elementów w grze i co wtedy?W koncie dev google jest opcja aktualizacji czy wstawiam ją na miejsce istniejącej czy jeszcze inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...