Skocz do zawartości

Zapisywanie gry


Rekomendowane odpowiedzi

Na start możesz zapisać wszystkie zmienne globalne które Cię obchodzą oraz użyć funkcji instance_number(nazwa_obiektu) do zapamiętania ile instancji danego obiektu jest w roomie oraz with(nazwa_obiektu) do szybkiego przejechania kodem przez wszystkie zmienne z wszystkich instancji danego obiektu które chcesz zapisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego że INI nie jest formatem przystosowanym to takich danych? Może dlatego że dane są zapisywane w BARDZO czytelny sposób? Może dlatego że zwykłe pliki wymagają trochę więcej myślenia niż INI, bo przy INI nie dostaniesz nigdy żadnego błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaby argument. Nie ma w tym nic złego. Jest tyle różnych sposobów na manipulowanie stanu gry, że format zapisu gry jest najmniejszym problemem. Dużo gier używa do tego XMLa, więc *meh*.

 

Nie chcę się wypowiadać o GMie bo nie wiem jak obecnie pracują funkcje do zapisu, ale pozwolę sobie założyć, że do tych plików ląduje dużo niepotrzebnego śmiecia. Do odtworzenia stanu gry wystarczy czasami jedna wartość, np. ostatnio poziom na którym zakończył gracz grę. Wszystko zależy od tego w jaka jest mechanika gry i ile szczegółów musi zawierać zapis.

 

Decyzje, decyzje.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...