Skocz do zawartości

View zależny od położenia kursora


Sutikku

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. W gierach top-down, czasem jest coś takiego, że postać jest po środku + im dalej myszka, tym dalej widzimy, ale z pewnymi ograniczeniami, żeby ludzie z wielką rozdzielczością nie mieli przewagi. Jak coś takiego wykombinować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się akurat składa, że do mojego Tajemniczego Projektu Numer 52310589 zrobiłem skrypt, który tak ustawia widoki (view), by ogarnąć kilka instancji (teoretycznie nieskończoność) na raz - oddalając i zbliżając, oraz centrując widok na środku geometrycznym.

 

Planowałem to wrzucić jako przykład, ale muszę okroić plik do samego skryptu i przykładu działania oraz pokomentować kod. Jeżeli dałbyś radę poczekać do jutrzejszego wieczora, chętnie się podzielę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy mu najprostsze rozwiązanie. Umieść kamerę w połowie pomiędzy graczem a pozycją myszki

GML
view_xview[0]=mean(x,mouse_x)-view_wview[0]/2

Jak chcesz możesz się bawić z proporcjami, albo czymś innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...