Skocz do zawartości

Pierwsze banalne pytania


SockPuppet

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym wykorzystał place_meeting()

Jakoś tak mniej-więcej.

GML
if(place_meeting(x, y-1, obj_hero)) // Jeśli w pozycji o jeden piksel w górę, spotyka się z obj_hero

//jakaś akcja, np. solid = false, czyli przestaje być solidne

if(place_meeting(x, y+1, obj_hero)) // Jeśli w pozycji o jeden piksel w dół, spotyka się z obj_hero

//jakaś inna akcja, np. solid = true, czyli znowu jest solidne</span>

Tylko nie zapomnij o tym, że masz jakoś tam ustawione originy sprite, więc zamiast odejmować 1, trzeba będzie na przykład 33.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie działa. Na dodatek "blokuje" mi ludzika, który jest jakby "uwięziony" pod tą platformą....

 

Teraz mam jeszcze coś takiego.

 

Zrobiłam platformę, która ugina się pod ciężarem ludzika. Wyszła całkiem nieźle, tylko ludzik nie potrafi po niej biegać. Przebiera nóżkami, ale biegać nie może.

 

Wygląda to tak: w grupie mam trzy obiekty: platformę i dwa znaczniki kierujące jej ruchem. W create platformy jest kod

 

ox=3

ide="do_jeden"

 

w stepie

 

if

(place_meeting(x,y<2,hero))

ide='do_dwa'

else

ide= 'do_jeden'

 

{if (ide='do_jeden')

{y-=ox}

if (ide='do_dwa')

{y+=ox}}

vspeed=0.3

 

if ((ide='do_jeden') and place_meeting(x,y<2>-2,hero))

{hero.y-=ox-1}

if ((ide='do_dwa')and place_meeting(x,y<2>-2,hero))

{hero.y+=ox+1}

 

w kolizji ze znacznikiem nr 1

 

ide='do_jeden'

if (place_meeting(x,y-6,hero))

{y-=ox}

 

i nr 2

 

ide='do_dwa'

if (place_meeting(x,y-6,hero))

{y+=ox}

 

Co mogłabym zmienić w tym kodzie, żeby mój ludzik zaczął biegać po tej platformie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hm. Zapomniałam. A, już pamiętam. Jeśli wstawiałam normalne x,y,hero, to bohater wibrował razem z platformą, zamiast po prostu "przygniatać" ją w dół. A właśnie, te platformy tak dziwnie wibrują, kiedy ludzik na nich nie stoi. Nie wiem, czemu i nie wiem, co z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W manu programu (nad przyciskiem save) wybierz Window => Cascade. Jeżeli jakieś okna się otwierają to być może z jakiegoś powodu są schowane za krawędzią ekranu. W ogóle w tym rozwijanym menu "Window" jest lista otwartych okien.

 

Jeżeli jednak coś jest nie tak i na prawdę żadne okno się nie otwiera to musisz napisać do supportu.

http://www.yoyogames.com/support/bug

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...