Skocz do zawartości

Pierwsze banalne pytania


SockPuppet

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Jestem zupełnie świeżą i zieloną osobą, ale od jakiegoś czasu próbowałam się zabrać za zrobienie gierki z użyciem tego cudownego programu, konkretnie platformówki. Mniej-więcej obczaiłam już, jak zrobić ludzika i platformy, po których będzie skakał. Jak na razie jest cudownie, jednakowoż jeden problem nie daje się rozwiązać. Mianowicie, ludzik potrafi skakać, ale no właśnie. Może też ponawiać skoki, będąc w powietrzu, a tak chyba nie powinno być. To znaczy, nauczyłam go już, żeby spadał, a nawet żeby lądował, ale uważam, że powinien móc skakać tylko będąc akurat na ziemi, inaczej trochę mija się z celem. Na pewno jest jakiś dający się ogarnąć sposób, by uniemożliwić mu tą osobliwą lewitację. 2 Inny problem polega na tym, że ludzik, zamiast lądować idealnie na platformie, to ląduje gdzieś "wewnątrz" platformy, a nawet uwiesza się gdzieś na dole. No i jeszcze 3 - potrafi przeskoczyć platformę od dołu, a uważam, że powinien się jednak zderzyć z nią łebkiem. Jeśli ktoś w prosty, łopatologiczny sposób mógł pomóc mi z tymi bolączkami będę dozgonnie wdzięczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem, jak sprawdzić, czy jest podłoga. Proszę o wybaczenie, ale jestem momentami trochę nieogarnięta jeśli chodzi o takie niektóre rzeczy. Rozumiem, że jeśli pod spodem nie będzie podłogi, to mam mu kazać nie skakać. Czyli zrobić takie dwie opcje.

 

Tak, wszystkie platformy i podłoga są solidne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokowanie skoku w powietrzu jest najłatwiejszym z twoich problemów. Skoro podłoga jest solid to aby sprawdzić czy postać stoi na niej musisz wykonać prosty test. Czy jak przesunę postać o 1px w dół to będzie kolizja? Wystarczy do tego sprawdzenie tego place_free(x, y+1).