Skocz do zawartości

Problem z objektami... Poczatek przygody z GM pomocy!


sydney91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Niedawno zaczalem swoja przygode z programowaniem i mam problem.

Nie moge zrobic podwojnego muru. W mirror wszystkie przeszkody wygladaja normalnie. Po wcisnieciu play szare tlo zlewa sie ze soba przy podwojnych murach(chce zrobic gruba sciane)

Napoczatku nie bylo tego problemy tylko nagle to wyskoczylo. Najgorsze jest to ze tutaj nie ma gdzie zrobic bledu bo to zwykla sciana... Ale moze cos jednak robie zle.

Co o tym myslicie/

 

http://zapodaj.net/3247dbcac7787.png.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakładasz jeden obiekt na drugi. Wogóle lepiej jakbyś korzystał z tilesów (są wydajniejsze od stawiania tysiąca wyświetlanych obiektów):

A Żeby twoja postać miała z czym kolidować to na tych tilesach przez które postać nie ma przenikać nałóż obiekt ze spritem o takich samych rozmiarach jak jeden tile ale żeby nie było widać tego obiektu ponieważ tilesy są twoimi ścianami odznacz w ustawieniach obiektu funkcje visible żeby obiekt nie był widoczny. I w tym momencie obiekt jest niewidoczny w grze ale ma swojego sprite'a i koliduje z postacią :D

 

Btw. w edytorze roomów możesz sobie ustawić rozmiar siatki w górnym pasku (snap_x,snap_y) w przypadku jakbyś nie mógł równo ustawić obiektów obok siebie ze względu na ich nieproprcjonalną wielkość względem siatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedzi!

 

"Flame" jezeli chodzi o titlesy to musze zglebic temat bo za bardzo po filmiku nie rozumiem jeszcze o co chodzi. Tzn caly zamysl tego tak ale jak to wykorzystac zeby dzialalo w grze juz nie za bardzo. Czy moglbys mi to bardziej wytlumaczyc? Jak to zastosowac nawet na najprostrzym przykladzie.

 

 

"I am Lord" fukcja depth zalatwila sprawe;) Wielkie dzieki !!

I am Lord na czym ta fukncja "depth" mniej wiecej polega? Dlaczego akurat to pomoglo zalatwic problem?

Wiem ze za przeproszeniem truje dupe ale chcialbym mozliwe jak najbardziej zrozumiec GM :)

Wielkie dzieki !!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedzi!

 

"Flame" jezeli chodzi o titlesy to musze zglebic temat bo za bardzo po filmiku nie rozumiem jeszcze o co chodzi. Tzn caly zamysl tego tak ale jak to wykorzystac zeby dzialalo w grze juz nie za bardzo. Czy moglbys mi to bardziej wytlumaczyc? Jak to zastosowac nawet na najprostrzym przykladzie.

 

 

"I am Lord" fukcja depth zalatwila sprawe;) Wielkie dzieki !!

I am Lord na czym ta fukncja "depth" mniej wiecej polega? Dlaczego akurat to pomoglo zalatwic problem?

Wiem ze za przeproszeniem truje dupe ale chcialbym mozliwe jak najbardziej zrozumiec GM :)

Wielkie dzieki !!

 

Pozdrawiam

 

Depth to taka wbudowana zmienna odpowidająca za głębokość obiektu. Im mniejszy depth tym obiekt będzie bardziej na wierzchu. Przykładowo gdy nalożysz na siebie dwa obiekty - jeden z depthem 1, drugi zaś -1 to ten drugi będzie na pierwszym planie a pierwszy będzie zakryty.

 

@Uzjel ma trochę racji. Help w GameMakerze nie gryzie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Flame za odpowiedz! Wiem ze nie gryzie i moze troche wstyd sie przyznac ale jezeli chodzi o takie wbudowane instrukcje to jestem troche oporny;) Tak samo jak w szkole z podrecznika od matmy tez czesto czegos nie wiedzialem bo nawet mala niewiadoma uniemozliwia zrozumienie tematu, a gdy ktos moze wytlumaczyc pewne kwestie odrazu wszystko staje sie jasne ;)

 

W kazdym badz razie wszystkim serdecznie dziekuje ! Dopiero sie ucze programowac wiec napewno bedzie wiecej pytan:)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...