Skocz do zawartości

AI dla dwóch graczy


Radarow

Rekomendowane odpowiedzi

Tworze powoli AI dla bijatyki 2D. Na razie mam tyle że przeciwnik podchodzi do gracza, ale tylko jednego i tu mam pytanie jak można zrobić by wybierał jakiego gracza atakować, ale tak aby nie biegał co chwile od jednego do drugiego tylko jak np. inny gracz wejdzie mu w drogę albo zacznie atakować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz ustawić obu playerom parent. I coś takiego.

GML
var naj=instance_nearest(parent)

if(distance_to_object(naj) < 128)

{

move_towards_point(naj.x, naj.y, 3)

}

Jeśli chcesz, że dopiero po zaatakowaniu, to sprawdzaj kolizje, czy tam atak czy coś, zamiast dystansu. Jeśli nie chcesz, żeby przeskakiwał od gracza, do gracza to użyj alarmów. Niech po wykryciu postaci, zacznie wykrywać ponownie dopiero po 10 sekundach. Jeśli będę miał pomysł dokładny, to dopiszę kod. Teorie już masz.

EDIT:

GML
if(distance_to_object(naj) < 128)

{

if(alarm[0]=-1) //jeśli alarm jest wyzerowany

}

move_towards_point(naj.x, naj.y, 3)

alarm[0]=room_speed*5 //ustawiamy alarm na 5 sekund

}

}

Mogłem coś głupiego napisać, albo ten kod się nie sprawdzi. Ale myślę, że jest w miarę dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...