Skocz do zawartości

Game Maker Studio problem z tłami


Cygnus

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,czy ktoś może mi pomóc? ale na poważnie

Niżej screen z problemem.Otóż jak ustawie drugie tło jakiekolwiek,to widać łączenie tak jakby kreskę długą poziomą:/

Jak się tego pozbyć?

I jeszcze druga sprawa ustawiam w roomie,żeby tło się poruszało,fakt porusza się,ale ucieka:/ a chcę żeby się poruszało tło główne,ale nie uciekało.

Na czerwono zaznaczyłem tą denerwującą linie,której chcę się wyzbyć..a przeszkadza.

problem.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki linia zniknęła jak odznaczyłem Interpolate colors between pixels,za to dziękuje;) ale teraz te tekstury nie są wygładzone..i średnio to wygląda...:/

Gnysek widzę,że wiesz jak ten problem rozwiązać.Mam dwa tła jedno główne pierwsze 1920X1080 a drugie mniejsze 1920x468.Wersje mam najnowszą 1.3 w nie których wersjach miałem z tym problem potem go nie było,a teraz w tej nowej znowu.Jestem zielony w tym:/ a potrzebuje pomocy z wytłumaczeniem co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi oto że grafiki są umieszczane na takich specjalnych teksturach w pamięci i ona jest zbyt mała by zmieściła się na niej grafika twojego tła. Więc musiała zostać zmniejszona a potem przy wyświetlaniu jej znowu powiększona do odpowiednich rozmiarów w efekcie powstały artefakty.

Jak nie to niech Gnysek mnie poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Global Game Settings (zakładka Windows ???) zwiększ texture pages na jak największy i powiedź czy jest ok. Jak nie to będziesz musiał zmniejszyć dwukrotnie background i w kodzie go sobie skalować żeby było fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie ustawiłem w zakładce W Global Game Settings-Windows tekstury na 2024x2024,ale nic to nie daje,dalej ta pieprzona kreska:/

Co pozostaje mi teraz chłopaki? napiszcie co mam zrobić żeby to dobrze działało,może jakiś kod? co i gdzie wpisać:/ ech.Jedynie znika jak odznaczę interpolate colors between pixels,ale wtedy nie wygładza tych tekstur i gorzej grafika wygląda:/

Proszę pomóżcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo potnij grafiki na mniejsze, albo zwiększ rozmiar texture pages na 2048. Chociaż nie zalecam. Ogólnie grafiki nie powinny przekraczać 1024px.

Słuchajcie ustawiłem w zakładce W Global Game Settings-Windows tekstury na 2024x2024,ale nic to nie daje,dalej ta pieprzona kreska:/

Czy,ktoś mi z tym problemem pomoże?

Po pierwsze, gnysek napisał 2048, a nie 2024. Po drugie, powiedz nam jakich rozmiarów jest twoja grafika tła. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wogóle patrze na tego screena to on jest lekko rozciągnięty choć może mi sie wydawać.

Korzystasz z viewów ? No bo może ustawiłeś view in room na 500x500 a port on screen na jakieś 1280x1024 i ci się obraz rozciągnął i ta linia pojawiła.

Bo ogólnie jak masz view in room na 500x500 to port on screen musi mieć np. 1000x1000 bo 500x2 albo 250x250 bo 500/2 a nie może mieć 254x254 bo to sie ani nie mnoży ani nie dzieli.

Spróbuj.

 

Jakbyś dał link do projektu to projektu byłoby łatwiej wyłapać błąd ,zamiast zgadywania co może być przyczyną bo przyczyn mogą być dziesiątki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

No przy takim skalowaniu to się niestety może zdarzyć. Powinieneś wyłączyć automatyczne rysowanie application_surface, a potem w evencie post draw któregoś z obiektów (jednego!) dać draw_surface_ext(0,0,application_surface,1920,1080); i gra będzie ładnie rozciągnięta.

 

Polecam: http://yoyogames.com/tech_blog/45 oraz manual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A,więc tak Gnysku;)

 

Stworzyłem pusty obiekt o nazwie obj_skalowalnie

 

i w nim tak w ewenencie Create wpisałem:

 

GML
[/gml]

application_surface_enable(true);

application_surface_draw_enable(false);

[gml]

 

a w ewenencie Post Draw wpisałem:

GML
[/gml]

draw_surface_ext(0,0,application_surface,1920,1080);

[gml]

 

No,ale błąd wyskakuje w ewenencie Post Draw "Wrong number of arguments to function on script

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

No to chyba wiadomo w czym jest błąd :) Pomyliłem nazwę funkcji, ta powyżej faktycznie przyjmuje więcej parametrów, ale trzeba podać skalowanie, a ja chciałem wys/szerokość.

Chodziło oczywiście o:

 

GML
draw_surface_stretched(application_surface, 0, 0, 1920, 1080);
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...