Skocz do zawartości

Game Maker Studio problem z tłami


Cygnus

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,czy ktoś może mi pomóc? ale na poważnie

Niżej screen z problemem.Otóż jak ustawie drugie tło jakiekolwiek,to widać łączenie tak jakby kreskę długą poziomą:/

Jak się tego pozbyć?

I jeszcze druga sprawa ustawiam w roomie,żeby tło się poruszało,fakt porusza się,ale ucieka:/ a chcę żeby się poruszało tło główne,ale nie uciekało.

Na czerwono zaznaczyłem tą denerwującą linie,której chcę się wyzbyć..a przeszkadza.

problem.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki linia zniknęła jak odznaczyłem Interpolate colors between pixels,za to dziękuje;) ale teraz te tekstury nie są wygładzone..i średnio to wygląda...:/

Gnysek widzę,że wiesz jak ten problem rozwiązać.Mam dwa tła jedno główne pierwsze 1920X1080 a drugie mniejsze 1920x468.Wersje mam najnowszą 1.3 w nie których wersjach miałem z tym problem potem go nie było,a teraz w tej nowej znowu.Jestem zielony w tym:/ a potrzebuje pomocy z wytłumaczeniem co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi oto że grafiki są umieszczane na takich specjalnych teksturach w pamięci i ona jest zbyt mała by zmieściła się na niej grafika twojego tła. Więc musiała zostać zmniejszona a potem przy wyświetlaniu jej znowu powiększona do odpowiednich rozmiarów w efekcie powstały artefakty.

Jak nie to niech Gnysek mnie poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Global Game Settings (zakładka Windows ???) zwiększ texture pages na jak największy i powiedź czy jest ok. Jak nie to będziesz musiał zmniejszyć dwukrotnie background i w kodzie go sobie skalować żeby było fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie ustawiłem w zakładce W Global Game Settings-Windows tekstury na 2024x2024,ale nic to nie daje,dalej ta pieprzona kreska:/