Skocz do zawartości

Sprawdzanie ilości argumentów


Sutikku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałem zrobić aby w skrypcie, sprawdzało ile argumentów chcę podać. Próbowałem tak.

GML
var count = argument[0]

for(i=1; i<count; i++)

{

data=argument

}

Tylko, że kompilator uznaje to za błąd. Wprowadziłem zbyt dużą liczbę argumentów, niż program oczekiwał. Korzystam z Studio, można jakoś coś takiego zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuję tego użyć ale mam problem(y). Tak wygląda urywek kodu

GML
var ID = argument[0]

var count = argument_count

/*for(i=1; i<count; i++) //ten kod też nie działa, ten sam problem, nie wykrywa tablicy msg[2]

{

msg=argument

}*/

if(count==2)

msg[1]=argument[1]

if(count==3)

{

msg[1]=argument[1]

msg[2]=argument[2]

/*--TROCHĘ DALEJ--*/

if(count==2)

{

buffer_write(Buffer, buffer_u32, msg[1]);

}

if(count==3)

{

buffer_write(Buffer, buffer_u32, msg[1]);

buffer_write(Buffer, buffer_u32, msg[2]); //tutaj wykrywa błąd, w tablicy msg

}

Nie wiem co z tym zrobić. Próbowałem na różne sposoby, ale nie wiem w czym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też kod, w którym wysyłam tylko 1 wiadomość. writemsg(1, current_time). To akurat działa. Więc nie rozumiem? I przecież wszystkie argumenty które podaję, przyjmuje tak?

E: Czegoś nie dopisałem...wysyłam wiadomość w ten sposób. writemsg(2, x, y). W tym wypadku jest błąd. Kiedy wysyłam tylko jedną writemsg(1, current_time), to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...