Skocz do zawartości
SimianVirus7

Zmiana sprite if (hp<=80)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Głowie się nad tym od wczoraj i doszedłem do tego

GML
hp -= 10;

 

if (hp<=80)

sprite_add_sprite(spr_table2);

 

Chodzi mi oto, że jeśli obj_table będzie miał 80hp jego sprite zmieni się na spr_table2

Raczej ostatnia linijka jest źle skonstruowana ale nie mam już pomysłów, w create dałem hp = 100

Proszę o pomoc, zapomniałem już co nie co od mojego ostatniego użycia GM.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zamień 'sprite_add_sprite(spr_table2)' na 'sprite_index = spr_table2'

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zamień 'sprite_add_sprite(spr_table2)' na 'sprite_index = spr_table2'

 

lub lub zrób dwa obrazki w jednym

 

w create daj

GML
image_speed = 0

 

a pużniej zamiast(sprite_add_sprite(spr_table2)) daj

GML
image_index = 1

 

PS Chociaż to to samo ;) ale...

 

EDIT:

GML
hp -= 10;

 

if (hp<=80)

sprite_add_sprite(spr_table2);

 

Czegoś tu nie rozumiem

GML
hp -= 10

a potem

GML
if (hp<=80) //????</span>

a nie powinno być

GML
if (hp <= -80) // !!!!!</span>

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego miałby w ten sposób sprawdzać hp?

Odejmuje 10 hp hp -= 10, a jeśli po odjęciu ma mniej nić 80, albo tyle samo if(hp<=80), to wtedy zmienia sprite. Jeśli miałoby to być na minusie, to miałby dwa razy więcej hp, ten stworek ;x

 

-=, to nic innego jak hp = hp - 10

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Zombie-Games

GML
hp -= 10
to nic innego jak "hp odjąć 10"

Nie wiem czego tu nie rozumiesz.

A

GML
if (hp <= -80)

to "Jeśli hp jest mniejsze lub równe -80 to zrób coś tam", czyli nie ten efekt jaki chce uzyskać SimianVirus7.

Jemu chodzi najpierw o odjęcie 10 od hp a potem sprawdzenie, czy hp jest równe lub mniejsze od 80.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
<Wszystko>

 

*facepalm*

 

Jeśli nie rozumiesz konceptu odjęcia wartości 10 od zmiennej HP może nie próbuj pomagać użytkownikom, bo jest duża szansa, że im zaszkodzisz?

 

Kod Simana wydaje się być dobry i sensowny i po kiego miałby w jednym spricie dawać, owszem blabla optymalizacja, ale daj spokój...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzięki za pomoc, wykorzystałem radę pierwszego użytkownika i wszystko działa :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×