Skocz do zawartości
PsichiX

Ptakopysk

Rekomendowane odpowiedzi

logo-mini.png
Ptakopysk
C++ game prototyping framework based on component system


Witajcie, gamedevy! Dzisiejszym dniem pubikuję poprawioną, dopieszczoną i chyba najbardziejstabilną wersję toolsetu Ptakopyska - idealnego narzędzia do prototypowania gier (prototypowania, gdyż póki co jest deployment tylko na windowsa)!

Ptakopysk jest oparty o system komponentów, co z doświadczenia z Unity wyniosłem iż komponenty pozwalają bardzo prosto osiągnąć stan w którym omija się redundancję kodu, co powoduje wzrost wydajności tworzenia gier, co przy prototypowaniu jest jedną z rzeczy najważniejszych.

Na Ptakopyska składa się kilka innych bibliotek, które zyskały uznanie, lub są po prostu świetnie proste w użyciu ( :D ) - oto one:
  • Xenon Core 3 - szkielet frameworka;
  • SFML 2.1 - grafika, dźwięki, input i insze cuda;
  • Box2D - fizyka;
  • JsonCPP - serializacja danych obsługiwana we frameworku jak i IDE;


Dodatkowo od miesięcy bodajże dwóch(?) istnieje już pełnoprawne IDE do kompleksowego zarządzania projektem, zintegrowany z edytorem scen (gdzie w rzeczywistości edytor scen jest pluginem budowanym z kodu gry z poziomu IDE, co pozwala na uzyskanie funkcjonalności WYSIWYG).

Jaka przyszłość leży w tym projekcie? Oczywiście zdominowanie Game Jamów oraz doprowadzenie twórców Game Makera do płaczu (gdy tylko stworzę możliwość deploymentu i testowania produkcji na inszych platformach)! :D

Oficjalna strona projektu z newsami i tutkami: http://ptakopysk.psichix.com/
Ptakopysk na GitHubie: https://github.com/PsichiX/Ptakopysk
Najnowszy release zawsze tu: https://github.com/PsichiX/Ptakopysk/releases


Co jest potrzebne by używać Ptakopyska tuż po ściągnięciu?:
  • Możliwie najświeższy Code::Blocks (gdyż na chwilę obecną kompiluje się przez GCC, a CB to najlepsze IDE pod niego, jakie zdołałem uruchomić na moim złomku);
  • Bash executable z pakietu Gita (oups, stare dane - teraz już i tego nie wymaga!)


Co jeszcze zostało na pewno do zrobienia?:
  • Usunąć wszelkie binarki z repozytorium i stworzyć prawdziwe skrypty budujące sdk (makefile);


I oczywiście słów kilka o Zasuvka Ptakopyska IDE:
  • Tworzy i zarządza projektami Code::Blocks, dzięki pełnej integracji;
  • Do edycji sceny buduje specjalną wersję projektu jako plugin, co pozwala nam widzieć w edytorze dokłądnie to samo, co w finalnej grze (z wyjątkiem shaderów - błąd SFML 2.1 z oknem tworzonym z uchwytu);
  • Przyspiesza tworzenie gier średnio 5 razy (n-liczba projektów gdzie porównywałem czas korzystając z IDE jak i grzebiąc w JSONach sceny);
  • Jest ładny i przejrzysty (nie dla przeciwników Metro UI :D );

b42a5fc0-232f-11e4-9aab-8a4b9a4a689c.PNG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nagraj i wrzuć na YT tutorial jak od podstaw zrobić Catch the Clown. Udowodnij wszystkie swoje tezy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

̿ ̿ ̿ ̿'̿'̵з=༼ ▀̿Ĺ̯▀̿ ̿ ༽ detektyw

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz jakiś poradnik to się przerzucam na Ptakopyske ;p

Na Ptakopyska składa się kilka innych bibliotek, które zyskały uznanie, lub są po prostu świetnie proste w użyciu ( biggrin.gif ) - oto one:

Xenon Core 3 - szkielet frameworka;

SFML 2.1 - grafika, dźwięki, input i insze cuda;

Box2D - fizyka;

JsonCPP - serializacja danych obsługiwana we frameworku jak i IDE;

No po prostu cudo ;3

Game Maker ma tą przewagę, że ma klocki które przyciągają laików, oraz jest pod różne platformy. No i oczywiście to, że jest już znanym produktem. Zrób jeszcze forum Ptakopyskaclan, albo ZPCLAN ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mi się podoba że jest na C++ :D, jak będę miał chwilkę to przetestuje :)

 

PS: Czeski fajny język ;P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Suttiku: są tutki na stronie oficjalnej Ptakopyska (http://ptakopysk.psichix.com), zaś forum jest tu, na GMClanie (współdzielone z Xenonem). Ptakopysk jest póki co toolem do prototypowania, ale gdy zrobię deployment na unixy i mobile, wtedy zacznie się kierować Ptakopyska ku toolowi do tworzenia gier :)

@Threef: ku Twej uciesze zrobię dziś timelapsa :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Threef: nie dam rady zrobić timelapse'a - chronolapse nie łapie okna IDE, robi screenshoty tylko tego, co pod nim D:

 

@topic: wlasnie uploaduje update fixujacy zapis scen w scene editorze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×