Skocz do zawartości

GRANICE WIOSEK


pazio

Rekomendowane odpowiedzi

Jasne, tylko ze to nie jest jakies bardzo proste. Jesli przyjmiemy, ze nie ma wiosek wewnatrz wiosek, to trzeba obudowac taka wioske waypointami A. Waypointy A beda glownymi waypointami, wiec nie potrzebujesz ich duzo. Kazdy waypoint A bedzie polaczony ze swoimi dwoma sasiadami. Teraz sa dwie drogi do wyboru:

1. Ta jest prostsza, rysujesz linie laczace sasiadujace waypointy A.

2. Ta jest trudniejsza, ale da ci taki efekt, jak w Settlersach IV. Rysujesz waypointy B miedzy waypointami A (nie tworzysz oddzielnego obiektu, po prostu rysujesz, czy to na surface, czy w skrypcie w evencie Draw). Aby upewnic sie, ze nie narysujesz ich niepotrzebnie duzo, waypointy A powinny byc wyrownane do siatki. Waypointy B umiescisz, korzystajac z Algorytmu Bresenhama, czyli algorytmu glownie stosowanego do rysowania linii (figur geometrycznych, wektor) na ekranie (ograniczona siatka, bitmapa). Umieszczasz waypointy B tam, gdzie tenze algorytm uwaza, ze powinny stac.

Pamietaj, zeby zoptymalizowac oba sposoby (dezaktywacja waypointow A, sprawdzanie, czy dany sasiad waypointu A istnieje itp).

 

E: nie podalem sposobu, jak umiescic waypointy A na mapie, to zalezy od ciebie. Ogolnie rzecz biorac, powinienes to robic tylko, gdy powstaje/niszczy sie budynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...