Skocz do zawartości

mały problemik


Rekomendowane odpowiedzi

elo wam wszystkim

napisałem ten temat ponieważ potrzebuje pilnej pomocy

otóż chciałem zrobić by w mojej pierwszej gierce(wyścigowa)którą nazwałem Race Ship

po przejechaniu wszystkich statków do mety,został wyświetlony ranking jak poniżej

 

1st Czarna Perła 10 pnk

2nd Latający holender 8 pnk

3rd Endeavour 6 pnk

 

wiem oczywiście że powinno się to zapisywać global

ja próbowałem zrobić to tak

GML
global.wyscigi=x;

global.miejsca=x;

global.punkty = global.max_punkty

global.punkty -= global.miejsce;

 

mam nadzieję że mnie ktoś poradzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napis powinien wyglądać mniej więcej w tym stylu:

GML
str = string(miejsce)+f_miejsce(miejsce)+' '+nazwa+' '+string(punkty)+' pnk'

draw_text(xx,yy,str)

Funkcja f_miejsce wybierze, czy po numerze miejsca powinno pisac 'st', 'nd', 'rd', czy 'th':

GML
switch argument0

{

case 1: return 'st'

case 2: return 'nd'

case 3: return 'rd'

default: return 'th'

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem przerobić pewien przykład(mario_kart example)ale jak przechodziłem do następnego pokoju(rooma) pokazywali takie same wynikiicon14.gif

 

tutaj pokazuje zaczerpnięty przykład

 

http://sandbox.yoyogames.com/games/59401-mario-kart-example

 

p.s.

grę robię prawie taką samą tyle tylko że zamiast maria mam okręt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Game Maker 8.0 PRO

 

weźciiie wspomóżżciie mnie i zróbcieee jakiś przykład

 

koniecznie tego potrzebuje i chciałbym wreszcie stworzyć tą grę

 

Dobre żarty! Chciałeś, żeby pomóc a nie zrobić za Ciebie.

 

W Create jakiegoś obiektu robisz zmienne globalne punkty i miejsce. Później gdzieś tam w jakimś innym evencie dajesz switcha, który sprawdza miejsce:

Przykład

GML
switch(global.miejsce){

case 1: global.punkty+=10; break;

...

case default: global.punkty+=0; break;

}

Takie to trudne, że o masakra ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK

bo dalej nie kapuje o co biega

 

a wyżej jest przykład o co mi chodzi

tyle tylko że nie chcę żeby punkty pokazywały się

 

 

chodzi o to żeby mi tych punktów nie liczyło po kolei jak ukończe pierwszy wyścig statków a tak jak na przykład ( jak w Wyścigach SuperCup za 1 st 10 pnk, 2 nd 7pnk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML

GML
{

str="W tym wyscigu"

draw_sprite_ext(spr_l_maska,0,view_wview/2,40,string_width(str)/32,1,0,c_white,0.5)

draw_text(view_wview/2,40,str)

for (u=0;u<instance_number(driver_parent);u+=1)

{

draw_sprite(global.char[global.char[ds_list_find_value(global.best_W tym_wyscigu,u)

],_sprite],0,20,25+32*u)

yy=24+32*u-5

draw_sprite_ext(spr_l_maska,0,50,yy,1,1,0,c_white,0.5)

draw_sprite_ext(spr_l_maska,0,100,yy,1,1,0,c_white,0.5)

draw_text(50,yy,global.player_id[ds_list_find_value(global.best_W tym_wyscigu,u)].place)

draw_text(100,yy,(11-global.player_id[ds_list_find_value(global.best_W tym_wyscigu,u)].place))

}

 

 

bo ja próbowałem zrobić w taki sposób ale liczy mi punkty po kolei

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry mały błąd zrobiłem

GML
{

str="Wtym wyscigu"

draw_sprite_ext(spr_l_mask,0,view_wview/2,40,string_width(str)/32,1,0,c_white,0.5)

draw_text(view_wview/2,40,str)

for (u=0;u<instance_number(driver_parent);u+=1)

{

draw_sprite(global.char[global.char[ds_list_find_value(global.best_Wtym_wyscigu,u)],_sprite],0,20,25+32*u)

yy=24+32*u-5

draw_sprite_ext(spr_l_mask,0,50,yy,1,1,0,c_white,0.5)

draw_sprite_ext(spr_l_mask,0,100,yy,1,1,0,c_white,0.5)

draw_text(50,yy,global.player_id[ds_list_find_value(global.best_Wtym_wyscigu,u)].place)

draw_text(100,yy,(11-global.player_id[ds_list_find_value(global.best_Wtym_wyscigu,u)].place))

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...