Skocz do zawartości

Rozdzielczość w grze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Temat, o którym nigdy nic nie znalazłem :P

 

Komputery i ekrany są różne, mój laptop ma 1366x768, ekran (na razie nie używany) 1280x1024, mój mobilny Atrix - 960x540

 

Można zrobić ogólną rozdziałkę 640x480, co wiele rzeczy ułatwia, niemniej może ktoś ma kod, który by w łatwy sposób (hehe, Fervi żebrak kodu) odpowiednio by ustalił view'y (nie zeskalował, ale przesunął granice)

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale mnie zastanawia czy po zmianie rozdzielczości nie powstaną piksele. Jest interpolacja do włączenia oczywiście - ale może grę zacząć robić dla rozdziałek Full HD (1920x1080) i zeskalować w dół (ew. w górę), bo chyba 800x600 to za mało na dzisiejsze czasy?

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hah, akurat się borykam z tym tematem od dwóch dni i powoli sam się nie mogę zdecydować ze względu na sprzeczne porady w necie :P Co do samej zmiany rozdzielczości, to póki co doszedłem do takiego czegoś:

 

GML
var newW,newH;

 

newW=1024;

newH=768;

 

display_reset(0,false);

surface_resize(application_surface,newW,newH);

window_set_size(newW,newH);

view_wport = newW;

view_hport = newH;

view_wview = newW;

view_hview = newH;

 

Jak na razie działa, zmienia zarówno rozmiar okna jak i viewa na poprawny i nie powoduje żadnych dziwnych problemów z rozmazywaniem obrazu jakie są powszechne w GMie... W razie czego można jeszcze ustawiać odpowiednio pozycje viewów i portów rzecz jasna.

 

Niemniej jednak bardzo chętnie poznałbym opinie kogoś kto ma doświadczenie z tym tematem - jakie jest najlepsze podejście? Osobiście zamierzamy stworzyć kilka zestawów assetów dla różnych rozdzielczości aby nie tracić jakości przy zwykłym upscalowaniu. Prawdopodobnie należy wszystkie odległości i pozycje elementów na ekranie przemnażać przez aktualną skalę, no i dodatkowo poprawiać je dla różnych aspect ratio, w tej kwestii chyba tyle. Ale jaki będzie najlepszy sposób na załadowanie kilku zestawów spritów? Podobno w GM:S dodawanie ich z zewnętrznych plików jest niezalecane bo dla każdego sprita tworzy się osobny texture page, ale z kolei ładowanie do pamięci na samym starcie wszystkich assetów z których 2/3 i tak nie będą używane też mi się nie uśmiecha, a w wersji Standard nie ma niestety zarządzania Texture Groups...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...