Skocz do zawartości

FIZYKA WODY


Rekomendowane odpowiedzi

Zależy, ile tej wody ma być. Jeżeli chcesz mieć jakieś morze, to lepiej po prostu zrobić wszystko jako efekt graficzny, a jeśli chcesz móc przelewać wodę z miejsca na miejsce, wtedy tej wody nie może być zbyt dużo, bo komputer ci się stopi.

Najważniejsza sprawa: ta twoja gra, ma być 2D platformówką, top-down, izometryczna czy 3D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach, czyli nie ma to być jakaś super realistyczna symulacja wody, ale oparta na blokach. W takim przypadku poczytaj sobie o automatach komórkowych, a następnie zbuduj taki, który kontroluje ruch wody w twojej grze.

Z matematycznego punktu widzenia jest to dosyć proste, natomiast aby to rozwiązanie działało w czasie rzeczywistym, trzeba pomyśleć nad strukturą wody w grze (np. częstotliwość symulacji, zachowanie i przeznaczenie obiektów-woda znajdujących się w grze i na ekranie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pro-tip: automat komórkowy. pasuje idealnie do klockowego świata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...