Skocz do zawartości

Problem z odbiciem


pazio

Rekomendowane odpowiedzi

samochod jadocy po path niemoze na path po odbiciu pozostawac... chyba ze jest tank :)

 

zrob objekt( niewidzialny), ktory jedzie po path a samochod niech stara sie trzymac trasy wytyczonej niewidzialnym przewodnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochod jadocy po path niemoze na path po odbiciu pozostawac... chyba ze jest tank :)

 

zrob objekt( niewidzialny), ktory jedzie po path a samochod niech stara sie trzymac trasy wytyczonej niewidzialnym przewodnikiem.

Ciekawe rozwiązanie w ten sposób można zrobić by niewidzialny czekał w miejscu gdy się za bardzo oddali od prawdziwego samochodu, który go goni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slabe opisanie nowego problemu.

 

jesli samochod nasladuje przewodnika i w czasie kolizji kreci sie na miejscu, to zrob przewodnika wiszialnego jesli sie nastalo niezatrzymal.

bo w tym przypadku samochud poprostu dojechal do przevodnika i kreci sie wokol niego :)

 

zatem trza poprostu naprawic przewodnika.

 

jesli tez samochod robi zakrety na miejscu, to polecam poprawic mechanike jazdy samego samochodu.

by jazda byla realniesza.

 

podsumuje:

- przewodnik zna trase z ktorej niemoze zboczyc, moze tylko zaczekac na samochod, by ten niestaral sie po kolizji jechac mimo trase(vielki zakret) przez domy itp.

- samochod moze zboczyc z trasy(przewaznie po kolizji, lub zle dobranej trasie kiedy trasa jest dla samochod zbyt trudna ), ale zawsze sie kieruje na prewodnika by powrocic na trase

- jak bys robil gta i byla trasa kreta mozna sobie skomplikwac prace prewodnikiem2 do prewodnika1, kotry w najbarzdiej kreconych uliczkach doprowadzi samochod do przewodnika1 kalkulujoc trase ingame wedlog nastalych okolicznosci :)

 

HuderLord: dzieki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niechto

 

jeszcze raz spróbowałem to zrobić ale gdy zrobiłem object_przewodnik to ten gracz AI nie chciał przejechać przez metę

 

mam pytanko

dałby ktoś radę zrobić mały przykład tego jak ten AI odbija się od gracza i przejeżdża przez metę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

path jest stałą ścieżką. Nie możesz go używać dla samochodów w wyścigach, bo path nie przewiduje przypadku żeby obiekt 'spadł' ze ścieżki. ereg podał jeden z najlepszych sposobów. Zrobić niewidocznego 'zająca' którego AI będzie gonić. Tylko że taki sposób po jakimś czasie też zaczyna zawodzić.

Ja osobiście bardzo lubię wykorzystywać tu checkpointy. Po prostu AI ma za zadanie przejechać pomiędzy kolejnymi bramkami, ale zrobienie czegoś takiego jest raczej ponad twoim poziomem (tak jak gra wyścigowa). Musisz wrócić do nauki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Checkpoint to checkpoint. AI (gracze także) musi przez wszystkie przejechać aby zaliczyć okrążenie. Checkpointy powinny być ustawione na zakrętach i na prostych i być w odpowiedniej kolejności. AI potem potrzebuje zapamiętywać przez które checkpointy przejechało, a które nie i na podstawie obserwacji wybrać kolejny checkpoint aby kontynuować trasę i nie pojechać na skróty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można, ale po co skoro można wszystko przechowywać w strukturach i odpowiednio skonstruować AI. Z path w GM można sobie narobić sporo problemów.

 

Gry wyścigowe nie są proste, a dobre AI (nie ważne jakiej gry) też wymaga wprawy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat path jest świetną metodą do zapisywania checkpointów - jedyne znane mi narzędzie w GM-ie będące listą, która pod jednym indeksem zapisuje dwie zmienne. Można je stosować nie tylko do tworzenia ścieżek do poruszania się, ale też np. do zapisu pozycji grup obiektów (power-upy, przyciski, budynki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Można, ale po co skoro można wszystko przechowywać w strukturach i odpowiednio skonstruować AI. Z path w GM można sobie narobić sporo problemów.

 

Gry wyścigowe nie są proste, a dobre AI (nie ważne jakiej gry) też wymaga wprawy. ;)

No tak, ale co, chcesz ręcznie do struktury wpisywać te punkty? O tym mówię, robisz patha, skrypt który na jego podstawie wypełnia strukturę i potem operujesz na niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...