Skocz do zawartości

problem z obiektem


Ab-Dul

Rekomendowane odpowiedzi

wyskakuje mi coś takiego podczas włączania gry. Nie mogę za chiny dojśćo co mu chodzi :D

 

GML
___________________________________________

################################################################################

############

FATAL ERROR in

action number 1

of Draw Event

for object o_pokaz:

 

Push :: Execution Error - Variable Get 9.s(100003, -1)

at gml_Object_o_pokaz_Draw_0 (line 2) - if ( Controller.s == 0 )

################################################################################

############

 

 

 

 

A tak wygląda ten napisany:

 

GML
draw_sprite( sprite_index, 0, x, y );

if ( Controller.s == 0 )

_s = s_koszary;

else if ( Controller.s == 1 )

_s = s_baza;

else if ( Controller.s == 2 )

_s = s_fabryka;

else if ( Controller.s == 3 )

_s = s_pobory;

else if ( Controller.s == 4 )

_s = s_ratusz;

 

draw_sprite( _s, 0, x + 2, y - 25 );

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

so rozne sytuacje

1, sprawdz:

- nazwy objektow, zmiennych

- kolizjie imon Check resource name

2, czasami jest situacja kiedy zmienne w instancji powinny istniec o cykl wczesniej niz so odczytywane inno onstancjo

byto sprawdzic zapewnij egzystencje o_controler wczesniej niz o_pokaz.

naprzyklad sproboj stworzyc o_control persistent v w innym roomu startowym a potem prejsc do roomu gry

 

3, mozes dla testu dodac przed if w draw kod ktory otestuje egzystencje o_controller a naprzyklad przez draw_text poda wynik testu na ekran

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@I am vader: dlatego poradzilem punkt 1, :)

i tak... kod moze byc prawidlowy, ale poprostu my sie mamy domyslic wszystkiego bez pokazania definicji zmiennych

 

jak pisze Amaterasu czesto jest najprostsze sprawdzac stan gry w czasie rzeczywystym, ale show message w draw/step niejest dobry pomysl :) dlatego polecilem draw text.

navet dawniej napisalem funkje krota zapisuje argumenty do file a potem mozna analyzowac file by sprawdzic rozwoj zapisanych zmiennych

show_message jest dobre dla eventow ktore sie niepowtarzajo za czesto.

gm:s ma navet show_message_async

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...