Skocz do zawartości
Brox

Fullscreen

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka mam pytanie, czy da się jakoś zrobić żeby grafika się tak nie psuła gdy ustawiam fullscreen ze skalowaniem "Full scale" w grze?

Używam game maker 8.0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że albo masz bardzo małego viewa i jak dajesz na fullscreen to widzisz piksele albo masz okienko o proporcjach 4:3 a monitor 16:9 i gdy walisz fullscreen to wszystko się rozjeżdża na boki, na pierwsze można poradzić tyle że będziesz rysował po prostu większe sprite'y, a na drugie to wystarczy zmienić rozmiar view'a w roomie np. na 1280x720 (przy pierwszej opcji również trzeba powiększyć zarówno rooma, jak i view.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

jak mowi Lechu4444 jelsli jest drugi przypadek, to wylicz nove scalovanie dla fullscreena

 

naprzyklad:jesli masz grafike rysowano dla 800x600 dawasz fullscreen 1280x720, to vylicz koeficient scalovania(up) 800/600=1,33(okres)

dla szerokosci 1280 zatem powinenesz dac drugi rozmiea 720*1,33(okres)=960 tedy prawidlowy fullscreen jest 1280x960

ALBO dla wyszokosci 720 drugi prawidlowy fullscreen jest koeficient scalowania(down) 600/800=0,75 1280*0,75=960 tedy 960x720

 

wtedy grafika zachowa proporcje, ale masz ciemne paski i jest fajne zmienic tez rozmiar rooma/wiev tak by jak najbardzej pokryc te "plagy" :thumbsup:

 

jezeli uzywasz 32x32 bloki to 800/32=25blokow ale dla fullscrena trza 1280/32=40 blokow

 

tak mozna prosto pozwolic graczovi lub grze samej by zmienial sie window/fullscreen i nawet pomiary scalowania rooma bez zniekstalcienia grafiky, w zaleznosci na checi lub sprzetu grajocego(gracz nawet niemuszi wiedziec ze to sie dzieje)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Może wejdź w ustawienia gry i zaznacz "Interpolate colors between pixels".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jestem w trakcie projektowania niewielkiej gierki na android. Dodam także, że są to moje pierwsze kroki z programem GM: Studio (posiadam ver.1.3 Pro). Moimi urządzenia mi do testowania są: Samsung Galaxy Core i Asus Nexus 7 (2012). Ich rozdzielczości różnią się od siebie, co sprawia, że uruchamiając grę na obu urządzeniach, wcześniej zaprogramowane współrzędne przycisków ekranowych nie są dostosowywane do rozdzielczości urządzeń. Proszę o pomoc:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No to musisz napisać tak kod, żeby te pozycje się dostosowywały do ekranu :) Tego nikt za Ciebie nie zrobi, trochę matematyki (dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie) i wszystko będzie OK. W YoYoGames tak to robiliśmy, naprawdę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hmm, spodziewałem się bardziej wyczerpującej odpowiedzi. Mimo wszystko dziękuję za odpowiedź.

Od jakiej funkcji zacząć? Kod umieścić w folderze Scripts czy w Objects, a może jeszcze w innym? Więcej szczegółów jeśli można, albo jakiś w miarę precyzyjny link do przykładu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Hmm, spodziewałem się bardziej wyczerpującej odpowiedzi. Mimo wszystko dziękuję za odpowiedź.

Od jakiej funkcji zacząć? Kod umieścić w folderze Scripts czy w Objects, a może jeszcze w innym? Więcej szczegółów jeśli można, albo jakiś w miarę precyzyjny link do przykładu.

 

Nie ma jednego konkretnego przykładu, ale na gmc.yoyogames.com znajdziesz dużo różnych rozwiązań.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Chce się upewnić. Czy po zastosowaniu display set GUI size miejsce wyznaczone na ekranie urządzenia jako przyciąć równierz zostanie dopasowane do ustawionej rozdzielczosci? Czy wymaga to zastosowania innej operacji?

Czy display set GUI size umieszczam w kodzie każdego obiektu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak ustawisz rozmiar GUI to zostanie przeskalowany do ekranu jeśli jest za duży jeśli nie użyjesz skalowania.

I oczywiste, że nie wstawiasz w każdym obiekcie, bo GUI i ekran masz jeden :) Wystarczy na początku każdego poziomu (z obiektu, z creation code - to już jak chcesz).

Samo GUI oczuwiście nie ma nic wspólnego z rozmiarem okna gry, a tylko z eventem draw gui :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×