Skocz do zawartości
PsichiX

[C++ / SFML 2] Przykład falującej kurtyny z użyciem quada, multiteksturingu i shaderów

Rekomendowane odpowiedzi

W ramach przygotowań do Global Game Jamu testuję shadery w SFML i spłodziłem mały hardcore'owy przykład użycia shaderów:

 

Download: http://www.dropbox.com/s/r10ac0my11eqtfv/C...fectExample.zip

(W razie chęci kompilacji wymagane jest by mieć już SFML 2 zainstalowany i gotowy do zalinkowania)

 

Screenshot:

sfml2_curtain_effect.PNG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś to robić per vertex? W sensie złożona siatka mesha+całość na vertexach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

nope, choć ciekaw jestem, jak gęsta siatka musiałaby być, by efekt falowania był łagodny i jednoczesnie szybki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja tam zawsze uzyskiwałem ten efekt właśnie per vertex i nigdy nie narzekałem na wydajność a siatkę dawałem dość gęsto. W sumie to dla 2 tri czy 2tyś tri leci jeden draw call(jeśli chodzi o tą zasłonę) więc myślę, że wersje per vertex będzie wydajniejsza. Tam była jakaś ilość tri gdzie na draw call nie miało to znaczenia w sumie, bodajże jeszcze parę lat temu było to do 5k, teraz nie mam pojęcia jak to wygląda(piszę o d3d, nie wiem jak to w oglu wygląda).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×