Skocz do zawartości
smartboy

konwertowania z bmp

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka wczoraj 1,56 GB grafik w bmp (12 800 obiektów w folderze) przekonwertowałem do jpeg. Powiedzcie mi czy dużo straciłem na jakości grafiki czy lepszym formatem byłoby png (akurat nie mogłem do tego formatu). Do jakiego formatu najlepiej konwertować grafikę, bo z 1,56 GB zrobiłem ok 450 mb. To duża różnica i sporo miejsca zaoszczędziłem. :rolleyes:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pytanie: Grafik czy zdjęć? JPEG pozwala na wybór stopnia kompresji, domyślnie jest to chyba ok 80%. Musisz sam spojrzeć czy widzisz jakieś niedoskonałości. Grafik do gry nigdy bym nie kompresował do jpg.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda,orginał miał 256,x256 bmp a teraz jest w jpeg i ma rozmiar 500x500 dodana została otoczka dla rozmiarów mniejszych niż 500 co widać na dole.Było mi to wygodne,żeby tak konwertować UrfanView`em.Ujdzie czy zbyt słaba jakość ?

 

500jpeg.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Grafika w JPG i tak potem jest konwertowana do BMP przy wyświetlaniu (jak każda inna). Dla karty graficznej to żadna oszczędność - ba, jeszcze trzeba rozkompresować. Dużo lepszy efekt dałoby zzipowanie albo rzut do PNG, bo to bezstratne konwersje, a JPG jak już się rozmyje, to nie wrócisz do oryginału.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czyli najlepsza opcja to potrzebne grafiki bmp wgrywać do GM a potem zapisywać je do png i wczytywać z zewnątrz. Taka najkorzystniejsza opcja???

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie lepiej konwertowac albo gimpem albo fotoszopem, albo innym edytorem grafik, bo te maja zdaje sie lepiej dopasowane ustawienia kompresji, niz GM czy paint (a porownywalem)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak wczytasz grafiki do GM z zewnątrz, na jedno wyjdzie. Tyle, ze gra pozornie odpali się szybciej (łączny czas ładowania dodaje się stopniowo później).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×