Skocz do zawartości

[Android] Problem z FPS


set18

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mój problem polega na tym, że gdy użyję surface'ów, particles lub shaderów to projekt na urządzeniu mobilnym ma bardzo niskie fps, dodam, że uruchamiałem też inne pliki apk robione w GMS z o wiele większym wykorzystaniem surface'ów czy shaderów itd. i gra działa płynnie. Zrobiłem też próbę z projektami Demo (te z GMS), po kompilacji i uruchomieniu też gra ma bardzo niskie fps.

 

Co mam robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalizować! Bardzo dużo zależy od wydajności urządzenia, ale można uczynić cuda odpowiednimi trikami. Oczywiście zmniejsz rozdzielczość, staraj się oszczędzać RAM, nie wykonuj zbyt dużo instrukcji na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym rzecz, że to nie wina kodu. Na pewno nie, skoro użyłem mniej niż 50 particles, a gra klatkuje, a uruchomiłem gotowe apk z przykładowym particles gdzie jest ich więcej niż 1000 i gra działa płynie, czyli wina nie leży też po stronie urządzenia. Dodam, że dema te z GMS też tną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

A jak zwiększysz ich rozmiar? Liczba swapów może być tutaj właśnie problemem. (zakładając, że w evencie draw masz rysowanie 3 spritów, kazdy na innej stronie teksturowej, a instancji obiektu jest 10, to masz 30 zmian... a jak przesuniesz te 3 sprity na jedną stronę, to masz... 1 swap - optymalizacja 3000%).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Klinknij "Updates/New" w tym SDK Managerze i zobacz, czy na pewno. Dla YYC musisz mieć NDK.

 

Btw. napisałeś, że zmniejszyłes rozmiar tekstur, a ja mówiłem o zwiększeniu (np. 1024x1024). Sprawdź czy masz wszystkie architektury zaznaczone, oraz wyłącz interpolację.

 

Jeśli nadal wolno, to może masz jakiś skrypt który zamula w kazdym projekcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NDK jest, SDK aktualny (w dodatku doinstalowałem więcej API)

 

Po zwiększeniu tekstur dalej to samo. Architektury wszystkie interpolacja off.

 

Po odpaleniu dla testu dema z surfaces jest to samo. :/ Nie ma tam żadnych moich skryptów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...