Skocz do zawartości

Generator Planety


I am Lord

Rekomendowane odpowiedzi

Programik służący do generowania 3D planety, co jakiś czas będę go rozwijał.

 

Lista na razie dostępnych funkcjonalności:

  • Jest 7 algorytmów generowania textury
  • Możliwość exportowania animacji obrotu planety do png stripa
  • Losowanie interpolacji liniowej 2 kolorów
  • Zmiana kąta oświetlenia
  • Zmiana ilości exportowanych klatek animacji
  • Zmiana wielkości obrazka animacji

 

Przykładowe wygenerowane planet:

( tło mi dodała konwersja png stipa do gifa w GraphicsGale, normalnie jest przeźroczyste )

UWtfl1X.gifhH2KDRn.gif9hxP256.gifm0oxNYm.gif

 

cJKN2RF.png

 

Download: http://www.mediafire.com/download/ki522u7l...rPlanety_v1.exe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no offence, ale przydatne jedynie do tworzenia planet tzw. nie zdolnych do podtrzymania życia. twócy jednak w swoich grach bardziej chcielibym móc zrobić te drugie, więc liczę na przykład generatora planet z terenem, wodą - reszte da sie dorobić, ale te dwa kluczowe elementy powinny być wystarczające do tego typu planet :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tu nic do poprawy. Później będzie tylko więcej kontentu. Jak np customowy gradient taki o: http://www.photoshopforphotographers.com/C.../gradient01.jpg

 

Głównym powodem dlaczego zrobiłem taki programik jest że osoba która nie zna się na programach do renderowania może sobie zrobić za pomocą 1 kliknięcia gotową animację planety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, GM nie lubi dużej ilości pętel. Żeby wygenerować większość textur musi przejść przez 6 tablic 256x256 (niektóre textury mają ich mniej). I stworzyć odcień szarości każdego pixela według odpowiednich reguł.

Np ten niebieski wzór ze screena to funkcja sinus(x*y+offset) odbity symetrycznie z każdej strony. I np taka reguła jest wykonywana 256x256x6 razy a nie w tym przypadku akurat ograniczyłem to do 256x256x3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprite edytor > file > create from strip >

w number of images i images per row ustawiasz tą samą liczbę czyli liczbę klatek i jeszcze uzupełniasz rozmiar a reszta na zero.

 

Teraz czekamy na opcję - wybierasz jaką grę tworzysz i ci robi wszystkie grafiki ;)

 

Generator planet, niby może pomóc w oszczędzeniu czasu przy projektach, ale tak nieszczególnie :D

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jeszcze do jakiej gry. Jak w grze chcesz mieć masę różnych grafik takich planet to jedno kliknięcie mocno ułatwia sprawę niż bawienie się w takim blenderze by zrobić to samo.

 

Po za tym ja się przy dłubaniu w tym generatorze dobrze bawię :D Wgle to przy tworzeniu generatorów dobrze się bawię a wszystko zaczęło się od Maze Strategy przy którym pierwszy raz zrobiłem jakiś bardziej skomplikowany algorytm tworzenia labiryntu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...