Skocz do zawartości

Polskie znaki


outlaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w moim projekcie korzystam z plików tekstowych, w celu wczytywania wielu wersji językowych.

Jednym z takich języków jest polski, który jak wiadomo posiada swój własny zestaw znaków.

W momencie, gdy takowy wycinek tekstu chcę wypisać poprzez draw_text z pliku z ustawionym kodowaniem na UTF-8, w miejscu wszystkich polskich znaków otrzymuję takie oto ? znaki zapytania.

Zasięg czcionki Consolas mam ustawiony od 0 do 255, mimo to nie mogę ich wyświetlić.

Wersja GM'a: 8.0 Pro

 

Jeśli ktoś ma jakieś rozwiązania, byłbym bardzo wdzięczny za ich podanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeskie litery smigajo bez zarzutu na GM8.0

na pl fontach sie nieznam(jestli consolas jest v pelni pl font etc.)

ą, ć, ę bez problemu ale nieznam polski ekvivalent czeskiego "Příšerně žluťoučký kůň úpěl ďábelské ódy" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Problem z wczytywaniem PL znaków z pliku. Niestety. Śmiesznie zabrzmi, ale rozwiązaniem może być użycie 39dll do czytania plików (jest szybsze, i pozwoli skorzystać z tego fixa: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=26387&hl= ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia :(

Przepisałbym wszystko na GM: Master Collection (tak btw. czy tam już normalnie można używać polskich znaków również w edytorze? ) ale niestety, nie wspiera on wielu kluczowych rozwiązań, jakich używam w projekcie.

Plusem byłaby możliwość wyexportowania gry na inne platformy :/

No nic, pomęczę się jeszcze, jeśli nie wyjdzie po prostu będę usuwał niestandardowe znaki do czystego textu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GM:s jest z fontami zupelnie inna sprawa, tam masz UTF8

 

ja odpowiadalem na prace z GM8.0 pro :)

sproboj przepisac

GML
Information about object: object0

 

Sprite: <no sprite>

Solid: false

Visible: true

Depth: 0

Persistent: false

Parent: <no parent>

Mask: <same as sprite>

 

Create Event:

execute code:

 

_str="";

for(iti=0;iti<255;iti+=1;){

_str+=chr(iti)+" ";

}

_str+="_END Mężny bądź, chroń pułk twój i flag sześć";

 

 

Draw Event:

execute code:

 

draw_set_font(font0);

draw_text_ext(0, 0, _str, 20, room_width);

 

______________________________________________________

jesli to niedziala, to moze masz problem v win, lub bug w GM?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wiem o co chodzi. Przy imporcie czcionki musisz wybrać czcionkę z dopiskiem CE (np. Arial CE), potem wziąć kliknąć przycisk + pod tym polem z "32 to 127" a następnie w otwartym okienku "All" i OK. Są to instrukcje do GMS, w 8.1 i wcześniejszych może to być inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...