Skocz do zawartości
Lollus

[WinApi] Prosty Arkanoid - aktualizacja grafiki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Robie prostego arkanoida w WinApi, wszystko juz zrobione, klocki, kolizje, ruchy piłeczki, wszystko oprócz najważniejszej rzeczy a mianowicie ruchu piłeczki :D Nie mam pomysłu na kod który sam z siebie odświeżałby współrzędne piłeczki, chodzi mi o jakąś pętle nieskończoną co nie blokuje innych zdarzeń. Z góry dzieki za wskazówki :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w 100% pewien, ale wydaje mi się że twoim rozwiązaniem będzie "Pętla Gry". Poczytaj na Wikipedii, jakiś książkach, albo tutorialach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem troche na ten temat, i

MSG msg;

while (GetMessage(&msg, 0, 0, 0))

{

TranslateMessage (&msg);

DispatchMessage (&msg);

}

 

zastąpiłem

 

MSG msg;

msg.message = WM_NULL; // "pusta" wiadomość

while (msg.message != WM_QUIT)

{

if (PeekMessage(&msg, 0, 0, 0, PM_REMOVE))

{

TranslateMessage (&msg);

DispatchMessage (&msg);

}

else

{ /* Licz i rysuj */ }

}

 

Wszystko OK, zmienna testowa zwieksza sie sama z siebie, tylko jedna rzecz mnie zastanawia a mianowicie świeżo po skompilowaniu program uruchamia się przez ok 23sekundy, potem kolejne uruchomienia już normalnie. Zastanawiam sie dlaczego i czy można temu jakoś zapobiec

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Witam. Robie prostego arkanoida w WinApi, wszystko juz zrobione, klocki, kolizje, ruchy piłeczki, wszystko oprócz najważniejszej rzeczy a mianowicie ruchu piłeczki :D Nie mam pomysłu na kod który sam z siebie odświeżałby współrzędne piłeczki, chodzi mi o jakąś pętle nieskończoną co nie blokuje innych zdarzeń. Z góry dzieki za wskazówki :)

Jeśli renderujesz przy pomocy GDI to odrazu daj sobie z nim spokój, lepiej podepnij pod to OpenGL.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×