Skocz do zawartości
szmalu

[HTML 5] Aplikacja z GM jako strona internetowa

Rekomendowane odpowiedzi

Był już taki lub podobny temat na forum, ale nie mogę go znaleźć. Chodzi mi o to, co by było gdybym całą stronę zbudował w GM i wyeksportował do HTML5 (cała, czyli wszystko co się na stronie znajduje, nawigacja, zdjęcia, treść, linki, wszystko). Domyślam się, że nie powinno się tak robić, ale może mi ktoś konkretnie wyjaśnić jakie są wady tego rozwiązania? Albo jakieś alternatywne pomysły, dzięki którym mógłbym się wesprzeć GM budując stronę? W szczególności chodzi mi o zrobienie interaktywnego i animowanego menu, którego nie potrafię zrobić inaczej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Duży rozmiar (a zatem długi czas oczekiwania na wczytanie), niemożność czytania przez google (google widzi całą treść jako <canvas></canvas> i nic więcej), może nie każdemu działać i wymaga nowych przeglądarek. I ciężko ją aktualizować (jedna literka oznacza wgrywanie wszystkiego na nowo, a dodatkowo cache po stronie użytkowników może zmiany pokazać dopiero po czasie, jeśli nie masz dobrze skonfigurowanego serwera).

 

Jak chcesz animowane menu, to jest tysiące przykładów w sieci. Wpisz np. "jQuery animated menu" (lub javascript animated menu).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzięki gnysek, właśnie o takie wypisanie wad mi chodziło. Spróbuję z tym menu znaleźć coś w sieci, chociaż interesuje mnie dość specyficzna forma animacji (z elementami fizyki).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję, a jak nie to wymyślę coś mniej efektownego, ale prostszego do zrobienia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Możesz sobie zrobić samo menu w HTML5, korzystając np. z http://raphaeljs.com/

Nie rozumiem jednej rzeczy... człowiek nie zna się na HTMLu, a co dopiero na JS - więc na co mu wiedza iż taka biblioteka jak Raphael w ogóle istnieje? Dla niego słowa takie jak SVG czy DOM nic nie mówią. W ogóle po co zabierać się za SVG na początek... rozumiem, skalowane UI to jak najbardziej props, ale do większości celów wystarczy HTML i CSS - również do animacji ('transition', 'animation').

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No tak, bo po co poszerzać wiedzę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, możesz zrobić nawigację w GM (jeden room, więc powinno szybko się wczytać), a resztę w jakimś edytorze graficznym, jak np. Nvu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wciąż lepiej jest zrobić to bez GM - bo nawet pusty room powoduje export całego engine.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wciąż lepiej jest zrobić to bez GM - bo nawet pusty room powoduje export całego engine.

Ale sam engine się ładuje w sekundę. Najwięcej czasu zajmuje ładowanie zasobów (dźwięki, grafiki, itp). Sam silnik jest mały.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam JS ma około 1MB, więc nie ładuje się sekundę. Do tego potem przetwarza go przeglądarka. Nawet lokalnie gry w GM ładują się około 5 sekund, a te z sieci nawet do 30 sekund, zaleznie od przepustowości serwera i Twojego łącza.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×