Skocz do zawartości

problem ze zmiennymi przy obsludze dlli


Danielus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio odpaliłem game makera po prawie miesiącu bezczynności( conajmniej ) ściągnął mi sie path 1.2 i próbowałem odpalić serwer swojej gry. Tu spotkala mnie niemiła niespodzianka wysyp błędów typu

 

in script <...> line [] pos[]: Variable name expected

 

Do każdego skrpytu w którym miałem funkcje do dllek

 

przykładowy skrypt:

GML
return external_call(loader.pdb_AddGame,argument0);

 

bład dotyczy "loader.pdb_AddGame" i wszystkich kolejnych które gamemaker nagle przestał uważac za zmienne( loader to obiekt )

Odpaliłem więc też clienta by zobaczyć co się stanie jednak i tu te same błędy( tylko że tu zamiast "loader." zwykła zmienna globalna )

 

Coś się zmieniło? Wszystko smiagało poprawnie gdy ostatnio zamykałem GMa a teraz nie mam pojęcia co sie dzieje.

 

Nazwy zmiennych na pewno się nie powtarzają, zresztą dotyczy to każdego skryptu który ma external_call.

Co dziwne na cliencie dodatkowo wyskakuje jeden taki sam błąd ale odwołujący się do external_define( tylko jednej z wielu linijek )

 

edit: na szybko zrobiłem nowy projekt i wklepałem bezsensowane dane byleby tylko odpalić externall_call i wszystko poszlo ok. Nawet jeśli zakomentowalem externall_define to external_call nie powoduje bledu dopoki nie dojdzie do momwntu jego wywolania. Gdy wrocilem do serwera zakomentowalem wszystko co prowadziło do externall_define, externall_call nigdy sie nie wykonuje a tu nadel te same blędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra była od zera pisana w studio dllka jest zaincludowana i wszystko wcześniej działało

 

edit: jeśli w tym samym skrypcie stworze zmienna ktorą używa external_call błędu nie ma ale wystarczy że chce jej wartosc ustalić w innym skrypcie lub kodzie obiektu wywala bląd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie za doubleposta ale to odkrylem źródło problemu

 

Game maker przestał rozróżniać wielkośc liter

 

dla niego zmienna :

 

pdb_AddGame

 

to to samo co nazwa skryptu

 

PDB_AddGame

 

Pytanie czy to bug czy tak już zostanie

 

Co ważne zmienne wywołane po prostu pdb_AddGame są ok ale jesli uzyjemy global. albo nazwa_obiketu. to pojawia się konflikt nazw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...