Skocz do zawartości

Czy da się to skrócić?


Rekomendowane odpowiedzi

GML (CREATE)
for(i=0;i<instance_number(LIGHT);i+=1)

var_

GML (STEP)
//Jestem pewien że to na pewno ma związek z for().

var_edd=var_[1]+var_[2]+...

//Takie coś nie będzie się zgadzało z tym co chcę zrobić

var_edd+=var_ //albowiem to się będzie ciągle dodawało, a ja chcę tylko wynik</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze zrozumialem, ale wynik otrzymasz po wykonaniu się pętli for.

 

Wystarczy zapisać go w pamięci za pomocą nowej zmiennej, lub wykorzystać w inny sposób bezpośrednio po konstrukcji for.

 

Przykladowo:

GML
var i;

 

var_edd = 0;

 

for (i=0;i<instance_number(LIGHT);i+=1)

{

var_edd+=var_;

}

draw_text(view_xview[0],view_yview[0],var_edd);

 

Pisane z pamięci, więc mogłem coś pomieszać :P

 

PS. Nie wiem za co odpowiada zmienna var_edd, ale jeżeli ma być wynikiem sumy to przed wykonaniem się całej pętli powinna być zerowana ;P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm,

 

To albo ja czegoś nierozumiem, albo popełniłem błąd XD.

 

Bo z tego co wiem ta pętla powinna obliczać sumę tych elementów tablicy var_ :P.

 

Tak jak dodałem w pierwszym poście ważne jest żebyś przed pętlą for wyzerował zmienną var_edd.

 

Ewentualnie, jeżeli chodzi ci o skrócenie to może wykorzystać do tego ds_grid? Ta struktura ma wbudowane funkcje do wyciągania sum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Photel wydaje mi się, że za mało wiemy co chcesz osiągnąć :P. Sumowanie masz już podane, więc co się dzieje że nie wychodzi ci tak jak powinno ?

 

PS. near to nazwa obiektu, czy zmienna przechowująca obiekt? Może spróbuj near w nawiasie dać przykładowo - (near).x, (near).y ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zrobić nowy temat do tego ale co tam... (dodatkowe pytanie)

(ZIP)

+Czy da się zrobić aby sześciany nie prześwitywały. To znaczy, iż niektóre są bardziej widocznie jeśli mają wcześniejszy ID.

 

W pytaniu zamieniłem sobie var_edd to jest tak naprawdę light a var_ to light_

 

EDIT: Przy okazji... to ma być light engine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh domyśliłem się :).

 

Niestety, jeżeli chodzi o 3D w GM to nie interesuje się tym i mało o tym wiem.

 

Wydaje mi się, że może to mieć związek z kolejnością wyświetlania, ale muszę bardziej się zagłębić w kod, żeby to sprawdzić.

 

Dam znać jak uda mi się coś wykombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...