Skocz do zawartości
Gibki Kaktus

Gdzie stworzyć plik ini

Rekomendowane odpowiedzi

Jak twoja gra nie jest w Program Files to najlepiej w katalogu z grą. W przeciwnym wypadku możesz dać w AppData.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest obojętne? Ini to plik jak każdy inny. Twoja sprawa gdzie go dasz, rób jak ci wygodniej (przy czym nie polecam np. zaśmiecać pulpitu, czy jakichś moich obrazów)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie, to jest GM:Studio i sandboxuje pliki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Robi tak, abyś nie miał dostępu do plików użytkownika. Tylko do tego co ty stworzysz i potrzebujesz w obrębie gry.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Robi tak, abyś nie miał dostępu do plików użytkownika. Tylko do tego co ty stworzysz i potrzebujesz w obrębie gry.

No ale to znaczy, że pozwala odczytywać tylko pliki z danego folderu, czy utworzone przez? Bo jeśli to drugie to

 

 

A to nie jest obojętne?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej jak dawałem ini do included files, to tworzył się on w foler główny/datafiles/ .

Ale nie wiem, czy od tej ostatniej wersji czy jak, jak zmieniam pliki w datafiles, to nie zmieniają się w grze.

Gdzieś teraz przenieśli to? Bo nie mogę nigdzie znaleźć ani tego, co dodam teraz, ani tego co było wcześniej(znaczy to co było wcześniej jest w datafiles, ale nie działa, bo zmieniając w grze tego nie czyta).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Daj tam, gdzie się dodają domyślnie czyli AppData. Przecież nikt nie będzie go modyfikował ręcznie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rzecz jaką robię przed uruchomieniem gry to zajrzenie do plików ini :P Nawet gier dużych firm bo często są tam ukryte ustawienia, których nie da się zmienić z poziomu samej gry.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A ja za modyfikację ini karam errorem :lol: Bo to save gry :jezor:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To czemu zachowywać jako ini? Lepiej (i równie łatwo) zapisywać dane do jakiegoś ds_* i zapisywać do pliku. Nie trzeba wtedy tego nawet kodować bo jest w formie nie przystępnej dla gracza. :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem całkiem inny zapis, ale miałem w nim problemy swojego czasu (przez GMS) i zamieniłem na to.

 

A gdyby nie było sensu w zapisie do ini, to wcale nie byłoby tej opcji :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jakoś muszę edytować .ini, żeby zmienić w grze, nie?

Ale nie mam pojęcia, gdzie on teraz jest przechowywany... :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Włącz wyszukiwarkę plików i wyszukaj "*.ini". Tam chyba jest opcja ostatnio modyfikowane.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

%LOCALAPPDATA%\NazwaGry\

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×