Skocz do zawartości

Mermind


Shil

Rekomendowane odpowiedzi

Ach, znalazłam chwilę, to odpiszę podsumowując, bo wiele cennych informacji uzyskaliśmy. Dziękuję za liczne wypowiedzi, zwłaszcza te bardziej rozwinięte.

 

Po pierwsze: ruch postaci. Tu jest największy problem, bo jeszcze tego nie czuję, chciałabym uściślić, czy chodzi o oba ruchy (postać porusza się zwykłym pieskiem czy co to to jest oraz takim delfinem jakby falowała) czy o jeden z nich i czy chodzi o sam sposób poruszania się (tor ruchu, szybkość) czy też o klatki animacji (za mało). Trochę na filmie to się tnie, jakby się dwoił też obraz, nie wiem czemu, u mnie ruch jest dużo płynniejszy na ekranie. Jaki ruch byście proponowali zamiast if keyboard_check(vk_left) image_angle - ja się na tym nie znam, nie wiem czy tak jest, ale funkcja dobra jak każda inna, byleby efekt był dobry - jakie rozwiązanie wg Was dałoby lepsze efekty, w sensie czemu by to miało służyć.

 

Druga rzecz: tło - trudno mi sobie wyobrazić co by tam z tyłu miało się paralaxować, ale pomyślę nad tym, może wprowadzę więcej skał w oddali (nie chcę zamknąć perspektywy głazami)

 

Po trzecie: fabuła - słuchajcie, na filmie nie ma tego, może to był błąd, będzie sporo dialogów, kilka misji, 4 zakończenia. Raczej nastawialiśmy się na więcej części platformowej, ale wpleciemy jak najwięcej tej fabularnej strony. Już sam podział na dwie grupy, które Cię atakują w zależności od tego jaką przyjmiesz formę jest ściśle związany z fabułą.

 

Po czwarte: zbieranie kulek - namyśliliśmy się, że kulki te będą wypadać z zabitych przeciwników - są potrzebne do poprawiania sobie skillów, pierwotnie miały być na widoku, by wskazywać nieco kierunek, ale zmieniamy to.

 

Po piąte: muzyka - a ta w tle fajna? nie mamy muzyka, więc na razie sama coś łatam, wiem że wychodzi to dziwnie, bo nie mam doświadczenia, to się zmieni.

 

A co do arta - od razu padła T_T, brzucha mi się nie chciało dokańczać, ale miałam wreszcie chwilę i jest finał:

 

syrenkkk15.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym obracaniem może spróbujcie w taki sposób:

 

GML (Skrypt TURN autorstwa jednego z GMClanowiczow)
//Funkcja TURN zwraca roznice miedzy katami w korzystniejszym kierunku

//Dodatni wynik oznaczy kierunek zgodny z ruchem wskazowek zegara

//Ujemny wynik oznaczy kierunek przeciwny do ruchu wskazowek zegara

dif=0;

ang1=argument0;

ang2=argument1;

 

while(ang1>=360)ang1-=360; //Dzięki tym czterem instrukcją unikniemy problematycznych wartosci.

while(ang1<0)ang1+=360; //ang1 i ang2 beda zawsze z przedzialu 0-359

while(ang2>=360)ang2-=360;

while(ang2<0)ang2+=360;

 

if(ang2>ang1+180) //Tutaj wyliczamy kat

dif=-((360-ang2)+ang1);

else

{

if(ang1>ang2+180)

dif=((360-ang1)+ang2);

else

dif=ang2-ang1;

}

return(dif);

 

GML (Step postaci)
if(keyboard_check(vk_left))

{

direction=180

x-=1

}

 

if(keyboard_check(vk_right))

{

direction=0

x+=1

}

 

if(keyboard_check(vk_down))

{

direction=270

y+=1

}

 

if(keyboard_check(vk_up))

{

direction=90

y-=1

}

 

image_angle+=TURN(image_angle,direction)/8 //Szybkość obrotu</span></span>

 

Oczywiście potrzeba do tego sprawdzania kolizji, ale to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?

GML
/*

** usage:

** diff = angle_difference(angle1,angle2);

**

** given:

** angle1 first direction in degrees, real

** angle2 second direction in degrees, real

**

** returns:

** difference of the given angles in degrees, -180 to 180

**

** GMLscripts.com

*/

{

return ((((argument0 - argument1) mod 360) + 540) mod 360) - 180;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...