Skocz do zawartości

Zablokowane Zmienna jako sprite_index


Piedro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam poblem, otóz jeśli mam zmienną iks i deklaruje w Create

GML
iks=spr_ludek

Później w kodzie chce wykorzystać zmienną iks do zmiany sprite_index obiektu.

GML
sprite_index=iks

W jaki sposób wykorzystać wartość zmiennej jako sprite index? Ponieważ powyższy sposób nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Step Evento_echar

for object o_pchar:

 

################################################################################

############

VMError!! Occurred - DoSet :: Invalid comparison type

at gml_Script_scr_battle (line 18) - if sprite_index=s_w1a {

################################################################################

############

Self Variables :

i_w1c(100032) = 21

ATKTP(100033) = 0

PHYSATK(100034) = 0

CRIT(100035) = 0

i_w1a(100036) = 11

CHECK(100000) = 1

WWGHT(100001) = 2

CON(100002) = 12

SPD(100003) = 6

ATKSPD(100004) = 6

DBLATK(100005) = 1

WACC(100006) = 100

SKILL(100007) = 3

LUCK(100008) = 4

HITRT(100009) = 108

EVADE(100010) = 16

ACC(100011) = 108

STR(100012) = 5

WMGHT(100013) = 3

PATK(100014) = 8

MAG(100015) = 6

MATK(100016) = 9

DEF(100017) = 8

DEFPOW(100018) = 8

RES(100019) = 5

RESPOW(100020) = 5

CRITE(100021) = 4

PDMG(100022) = 8

MDMG(100023) = 9

WCRT(100024) = 5

CRITC(100025) = 6.500000

FCRT(100026) = 6.500000

s_w1a(100027) = "s_phero_swrd"

HIT(100028) = 0

HP(100030) = 21

s_w1c(100031) = "s_phero_swrdc"

stack frame is

gml_Script_scr_battle (line 0)

called from - gml_Object_o_pchar_Collision_1 (line 1) - if CHECK=false {

zmienna to s_w1a

sprite to s_phero_swrd

sprite critato s_phero_swrdc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nosz kurde zmienna nie jest stringiem

i dalej nie działa

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Step Evento_echar

for object o_pchar:

 

################################################################################

############

VMError!! Occurred - DoSet :: Invalid comparison type

at gml_Script_scr_battle (line 18) - if sprite_index=string(s_w1a) {

################################################################################

############

Self Variables :

i_w1c(100032) = 21

ATKTP(100033) = 0

PHYSATK(100034) = 0

CRIT(100035) = 0

i_w1a(100036) = 11

CHECK(100000) = 1

WWGHT(100001) = 2

CON(100002) = 12

SPD(100003) = 6

ATKSPD(100004) = 6

DBLATK(100005) = 1

WACC(100006) = 100

SKILL(100007) = 3

LUCK(100008) = 4

HITRT(100009) = 108

EVADE(100010) = 16

ACC(100011) = 108

STR(100012) = 5

WMGHT(100013) = 3

PATK(100014) = 8

MAG(100015) = 6

MATK(100016) = 9

DEF(100017) = 8

DEFPOW(100018) = 8

RES(100019) = 5

RESPOW(100020) = 5

CRITE(100021) = 4

PDMG(100022) = 8

MDMG(100023) = 9

WCRT(100024) = 5

CRITC(100025) = 6.500000

FCRT(100026) = 6.500000

s_w1a(100027) = 2

HIT(100028) = 0

HP(100030) = 21

s_w1c(100031) = 4

stack frame is

gml_Script_scr_battle (line 0)

called from - gml_Object_o_pchar_Collision_1 (line 1) - if CHECK=false {

*sigh

[EDIT]

Może to bug Studio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie jest stringiem, to przekształcaj tego na string if sprite_index=string(s_w1a) , bo to wtedy na pewno będzie powodowało błąd.

 

Zostaw kod taki jak pisałeś w pierwszym poście i teraz zobacz jaki błąd ci wyświetla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Step Evento_echar

for object o_pchar:

 

################################################################################

############

VMError!! Occurred - Push :: Execution Error - Variable Get -6.d_w1a(100029, 0)

at gml_Script_scr_battle (line 19) - if HIT=true and image_index=d_w1a {other.HP-=PDMG}

################################################################################

############

Self Variables :

i_w1c(100032) = 21

ATKTP(100033) = 0

PHYSATK(100034) = 0

CRIT(100035) = 0

i_w1a(100036) = 11

CHECK(100000) = 1

WWGHT(100001) = 2

CON(100002) = 12

SPD(100003) = 6

ATKSPD(100004) = 6

DBLATK(100005) = 1

WACC(100006) = 100

SKILL(100007) = 3

LUCK(100008) = 4

HITRT(100009) = 108

EVADE(100010) = 16

ACC(100011) = 108

STR(100012) = 5

WMGHT(100013) = 3

PATK(100014) = 8

MAG(100015) = 6

MATK(100016) = 9

DEF(100017) = 8

DEFPOW(100018) = 8

RES(100019) = 5

RESPOW(100020) = 5

CRITE(100021) = 4

PDMG(100022) = 8

MDMG(100023) = 9

WCRT(100024) = 5

CRITC(100025) = 6.500000

FCRT(100026) = 6.500000

s_w1a(100027) = 2

HIT(100028) = 0

HP(100030) = 21

s_w1c(100031) = 4

stack frame is

gml_Script_scr_battle (line 0)

called from - gml_Object_o_pchar_Collision_1 (line 1) - if CHECK=false {

:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz? Błąd wywala w innym miejscu, przeanalizuj go teraz, ja nie wiem co go powoduje, bo nie mam wglądu do kodu.

 

Execution Error - Variable Get -6.d_w1a(100029, 0)

at gml_Script_scr_battle (line 19) - if HIT=true and image_index=d_w1a {other.HP-=PDMG}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...